Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Undersøk rim og rytme

Oppgåve 1. Finn rimorda

I denne oppgåva skal du snu korta ved å klikke på dei for å finne rimord. Du skal finne to og to ord som rimar på kvarandre. Eit døme på to rimord er stopp og topp. Samarbeid gjerne med ein annan i klassen.

Oppgåve 2. Undersøk barneregla "Det er sant at jeg fant" av André Bjerke

Ordforklaringar til barneregla "Det er sant at jeg fant" av André Bjerke

Sving
Her: Ein sving er ein boge på ein veg.
Stav
Ein stav er ein lang stokk til å halde seg i.
Skjold
Eit skjold er ei slags plate, ofte rund, som blir brukt for å verne seg i kamp.
Pave
Paven er leiaren for den katolske kyrkja.
Troll
Troll er fantasifigurar som er mest kjende frå nordiske eventyr.

Les barneregla "Det er sant at jeg fant" av André Bjerke på Nasjonalbiblioteket.

  1. Korleis blir rim og rytme brukt i barneregla? Forklar og bruk passande fagomgrep. Les om fagomgrepa i artikkelen "Rim og rytme".

  2. Fordel barneregla mellom dykk i ei gruppe i klassen. Lær din del av barneregla utanåt. Øv på rett uttale og rett rytme, og framfør diktet i fellesskap for klassen.

  3. Korleis hjelper rim og gjentaking oss til å hugse tekst lettare?

Oppgåve 3. Undersøk barneregla "Hvem banker? sa Per Anker"

Jobb saman i par.

  1. Les barneregla "Hvem banker? sa Per Anker" høgt for kvarandre. Øv på rett uttale og rett rytme. Klarer de å lære barneregla ?

  2. Korleis blir rim og rytme brukt i barneregla? Forklar til kvarandre og bruk passande fagomgrep. Les om fagomgrepa i artikkelen "Rim og rytme".

Tre gule løkar. Foto.

Hvem banker? sa Per Anker

Hvem banker? sa Per Anker
Det er min kone, sa Per Lone
Hva vil hun? sa Per Lund
Kjøpe løk, sa Per Høk
Hvor mange? sa Per Lange
1–2–3–4, sa Per Lire
Ikke fler? sa Per Ler
Det er nok, sa Per Kokk!

Kjent norsk barnerim, ukjend forfatter

Oppgåve 4. Undersøk rim og rytme i eigenvald tekst

Vel eit utdrag frå ein songtekst, eit dikt eller ein annan tekst du liker godt, gjerne ein tekst på førstespråket ditt. Du kan finne fleire lenker til dikt og songar frå heile verda under temaet "Regler, sang og musikk" på morsmål.no.

  1. Undersøk korleis rim og rytme er brukt i teksten.

  2. Lag ein digital presentasjon der du forklarer bruken av rim og rytme i den valde teksten din for ein klassekamerat, ei gruppe eller heile klassen. Bruk fagomgrep. Les om fagomgrep til rim og rytme i artikkelen "Rim og rytme".

Oppgåve 5. Undersøk rytmen i diktet

Jobb saman to og to.

  1. Les diktet "Regn" av Sigbjørn Obstfelder høgt for kvarandre.

  2. Forklar for kvarandre korleis rytmen i diktet er med på å forsterke biletet og kjensla av regndropar mens vi les.

To gutar ler i regnet. Foto.

Regn

En er en, og to er to –
vi hopper i
vi triller i sand.
Zik zak,
vi drypper på ,
tik tak,
det regner i dag.

Regn, regn, regn, regn,
regn,
regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og
deilig og !

En er en, og to er to –
vi hopper i vand,
vi triller i sand
Zik, zak,
vi drypper på tag,
tik tak,
det regner i dag.

Sigbjørn Obstfelder, 1893

Kjelde

Obstfelder, S. (2000). Verden er ny – dikt, reiseskildringer, kritikk. Den norske Lyrikklubben.

Relatert innhald

Les om rim og rytme som språklege verkemiddel.


CC BY-SASkrive av Elisabeth Lønning .
Sist fagleg oppdatert 13.03.2024

Læringsressursar

Språklege verkemiddel