Eg bidreg til berekraftig forbruk
Som forbrukarar kan vi påverke kva for varer og tenester som blir tilbodne. Viss det er mange nok som går inn for å kjøpe eit produkt eller ein bestemt type varer, vil dette bli lagt merke til av dei som produserer og sel vara. Fleire butikkar vil kanskje begynne å tilby ho. Dermed blir ho lettare tilgjengeleg, og endå fleire får moglegheita til å kjøpe ho.
I motsett fall kan redusert sal skape merksemd rundt ei bestemt problemstilling. I 2012 blei det sett i gang ein kampanje mot produkt som inneheldt palmeolje. Mange forbrukarar begynte å unngå desse produkta. Produsentane tok signala, og i dag er forbruket av palmeolje redusert med 2/3. Andre døme på slike forbrukarkampanjar er kravet om hagejord utan torv, og krav om openheit rundt arbeidstilhøve i tekstilfabrikkar.
Det er krevjande å orientere seg om alle sider ved produkt og tenester som blir tilbodne, men fleire merkeordningar vil gjere det lettare for oss forbrukarar å velje det som er mest berekraftig.
Her er fleire døme på kva forbrukarmakt kan vere:
- Spør i butikken etter dei produkta du vil ha.
- Kjøp dei mest berekraftige produkta (eller få foreldra dine til å gjere det).
- Ta direkte kontakt med dei som lagar vara, ved å ringe, skrive e-post eller skrive innlegg på Facebook-sida deira. Ver høfleg og sakleg, uansett medium.
- Lag ein underskriftskampanje ( Underskrift.no, Opprop.net).
- Kontakt organisasjonar som støttar synet ditt, for å få forslag til kva du kan gjere. Dette kan skape tyngde bak ønsket ditt.
- Forbrukerrådet er ein interesseorganisasjon for forbrukarar. Dei kan gi råd og hjelp i forbrukarsaker.
Relatert innhald
Lag ein forbrukar-reportasje der du vurderer ei varegruppe på bakgrunn av ei rekke berekraft-kriterium.
I Noreg og i verda jobbar ein for å få ei berekraftig utvikling. Samstundes aukar forbruket. Er det mogleg å kombinere berekraft med auka forbruk?