Kva rettar har du som forbrukar?
Sjå filmen over.
- Kva er forskjellen på ein reklamasjonsrett og ein garanti?
- Kvifor trur du så få personar kjenner forbrukarrettane sine?
- Kva konsekvensar kan det ha at seljarar og kjøparar ikkje kjenner forbrukarrettane sine?
Utforsk rettane dykkar som forbrukarar ved å løyse desse casane. Finn svara ved å søkje på nett eller i artikkelen vår "Forbrukar i dag og i morgon", hos økonomilappen.no eller i forbrukarkjøpslova.
Russelåten
Du har betalt 20 000 til ein kompis av ein kompis for ein russelåt. De har ikkje skrive nokon kontrakt, men du har lagra SMS-ane der de gjorde ein avtale. Du høyrer aldri meir frå han at du har overført pengane, og de får ikkje nokon russelåt. Kva kan de gjere for å få tilbake pengane?
Oppvaskmaskina
Du har kjøpt ei oppvaskmaskin på Power i Kongsberg. Etter tre år sluttar ho å verke, du får ei feilmelding E2. Merket er Electrolux. Kva har du rett på som forbrukar her? Tips: Finn ut kva reklamasjon betyr, det treng du å vite for å kunne svare på dette spørsmålet.
Leilegheita
Du kjøper ei leilegheit, ho er eit oppussingsobjekt med gammalt bad og kjøkken. I annonsen står det at leilegheita blir seld «som ho er». Når du har budd i leilegheita i ein månad, ser du at seljaren har skjult eit digert hol i badegolvet ved å flytte eit skap til å stå over. Har du rett til å få erstatning når det stod at ho blir seld «som ho er»?
Mobiltelefonen
Du kjøper ein mobiltelefon på nett. Etter ei veke finn du ut at du ikkje har råd til å behalde ho. Kva moglegheiter har du då til å heve kjøpet?
Hovudtelefonane
Du har kjøpt eit par hovudtelefonar i butikken med bankkortet ditt. Etter seks månader sluttar hovudtelefonane å verke, men du finn ikkje igjen kvitteringa for kjøpet. I nettbanken din finn du ei utskrift for kjøpet, men seljaren i butikken seier at du må ha kvitteringa for å reklamere. Kva rettar har du i denne situasjonen?