En herre med bart (1942)
Under krigen blei det laga enkle komediar og kriminalfilmar. Desse sjangrane var politisk uproblematiske og stemte overeins med Goebbels idéar om at film skulle vere underhaldning.
Propagandafilm
Den norske politiske filmen var så å seie død i desse fem åra. Dette trass i at det NS-initierte Statens filmdirektorat, leia av Leif Sinding, kontrollerte både manuskripta, produksjonen og distribusjonen. Regissøren Walter Fyrst var ein einsam pådrivar for propagandafilmen. Han produserte nokre dokumentarfilmar, ei mengd korte vekerevyar og spelefilmen Unge Viljer (1942) innanfor denne kategorien.
Juster, Aabel og Foss
Nokre av dei beste farsane i norsk film såg dagens lys i dei første åra av okkupasjonstida, som Hansen og Hansen (1941), Den forsvundne pølsemaker (1941), En herre med bart (1942) og Det æ’kke te å tru (1942). Salong- og sosietetskomediar gjorde Leif Juster, Per Aabel og Wenche Foss til evige namn på den norske stjernehimmelen.
Under okkupasjonsåra fekk norske myndigheiter auga opp for filmen som «ein veldig samfunnsfaktor» takka vere amerikansk, britisk og fransk dokumentarfilm i denne tida. Dette la ein del av grunnlaget for nasjonsbygginga i etterkrigstida.
Læringsressursar
Læringsstiar
Læringssti
Dei retoriske appellformene
KjernestoffEpokar i filmhistoria
KjernestoffFilmanalyse i tre steg
KjernestoffKarakterutvikling i filmen Å vende tilbake
KjernestoffKulturmøte på film
KjernestoffIntertekstualitet i filmer og tv-serier
KjernestoffNorsk filmhistorie
KjernestoffNorske okkupasjonsdrama
Kjernestoff
Fagstoff
1920–1930: Nasjonalromantikk
Kjernestoff1930–1940: Gullalder og politisk film
Kjernestoff- Kjernestoff
1940–1945: Komediar og lette underhaldningsfilmarDu er her
1990–2000: Den nye norske filmbølgja
KjernestoffEpokar i filmhistoria
KjernestoffKva og kvifor i filmanalysen
KjernestoffForteljeteknikk i sjangerfilm
KjernestoffForteljeteknikk i TV-seriar
KjernestoffIntertekstualitet i filmar og tv-seriar
KjernestoffIntertekstualitet i «Stranger Things»
KjernestoffKlassisk film
KjernestoffMontasjefilm
KjernestoffOkkupasjonsdramaet
KjernestoffSurrealistisk film
KjernestoffFilm noir
KjernestoffDogmefilm
KjernestoffDigital film
KjernestoffReality-TV
KjernestoffSkylappjenta – ei historie om identitet
KjernestoffSkylappjenta som tverrfagleg ressurs
KjernestoffÅ vende tilbake: Karakterutvikling
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Kva kan du om filmepokar?
KjernestoffFilmreferansar i «Thelma»
KjernestoffFinn referansar til filmhistoria
KjernestoffFinn filmreferansane i The Simpsons
KjernestoffFinn verkemiddel i traileren Point Break
KjernestoffKva er Kongens nei?
KjernestoffKampen om tungtvannet
KjernestoffKlassen sine serievanar
KjernestoffLag ei filmscene
KjernestoffLag ein trailer eller eit reality-konsept
KjernestoffMax Manus – ein norsk krigshelt
KjernestoffNæranalyse av scene frå kortfilmen Snø
KjernestoffOppgåver til «Stranger Things»
KjernestoffAnalyser kortfilmen Snø
KjernestoffKorleis blir karakterane introduserte?
KjernestoffBeskriv karakteren Fredrik
KjernestoffSkylappjenta interaktiv video
KjernestoffDramaturgien i Skylappjenta
KjernestoffLag eit filmmanus
KjernestoffKulturmøte og kulturkonfliktar
KjernestoffFramstilling av kulturforskjellar i media
KjernestoffRefleksjonsoppgåve: Historiske filmar
KjernestoffTeikn eit storyboard til ein reklamefilm
Kjernestoff
Kildemateriale
Skylappjenta
KjernestoffKongens nei: intervju med Jesper Christensen
KjernestoffTrailer Kongens nei
KjernestoffMax Manus: rømningsscenen fra sykehuset
KjernestoffSnø
KjernestoffSnø: Anslaget
KjernestoffSnø: Snøskredet
KjernestoffÅ vende tilbake
KjernestoffÅ vende tilbake: Lillebror
KjernestoffÅ vende tilbake: Middagsscenen
KjernestoffÅ vende tilbake: På fjellet
Kjernestoff