Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Beskriv miljø-epoken i retrospektiv

Tenk deg at du står i 2050. Du er omtrent 50 år og ser tilbake på ungdomstida di. Kva kjenneteiknar denne epoken? Finn opp ei stilretning frå epoken og beskriv han.
Eit knust egg måla som jorda. Illustrasjon.
Opne bilete i eit nytt vindauge

I mange samanhengar kan det verke opplagt at vi kjem til å sjå tilbake på tida vi lever i no som miljø-epoken. Heilt sikre kan vi likevel ikkje vere før vi ser ei god stund tilbake i tid. Vi kan ha eit blikk på den greske antikken eller art nouveau, men det er ikkje mogleg å ha det på vår eiga tid. Derimot går det an å late som.

Oppgåva

Samarbeid gjerne i grupper. De står dessutan fritt til å dikte opp innhald som de blandar med fakta.

1. Forarbeid: Diskuter og forstå

  • Diskuter og forstå kva ein epoke er, og kva ei stilretning er.
  • Kom med konkrete eksempel på tidlegare historiske epokar og stilretningar.
  • Vel ein eller to stilretningar de bruker som referanse.

2. Hovudarbeid: Utforsk, finn opp og beskriv

Tenk dykk at de er i framtida og ser tilbake på vår tid. Ho blir kalla for miljø-epoken. Korleis var den tida?

  • Kva var folk opptekne av?
  • Kva sa og gjorde politikarane?
  • Kva kjenneteikna den teknologiske utviklinga? Kva var typiske estetiske kjenneteikn ved medieuttrykk, stiluttrykk, kunstverk og arkitektur?

Finn opp ei stilretning frå miljø-epoken, og beskriv tolkinga dykkar av ho. Ta gjerne utgangspunkt i skildringar av stilretningar frå NDLA eller frå Store norske leksikon.

  • Stilretninga dukka opp i ... som ein reaksjon på ...
  • Skaparen av dette verket gir uttrykk for ... gjennom ...
  • Ideen var å få fram ...
  • Sentrale personar var ...

Kva er typiske eksempel i stilretninga dykkar? Bruk biletsøk og finn eksempel på medieuttrykk, stiluttrykk, kunstverk og arkitektur de kan bruke i skildringa.

3. Lever

Bli samde med læraren om kor lang skildringa skal vere, fordeling av arbeid i gruppa og tidsfristar.

Nyttige spørsmål å ta med i arbeidet

Tre elever snakkar saman rundt ein notatbok. Foto.
  • Verkar stilretninga dykkar truverdig? Har de gode eksempel og logiske forklaringar? Om nødvendig, test ut på andre grupper og gjer justeringar.
  • Skriv de godt? Les høgt for kvarandre, juster ordstillingar der det trengst, og kort ned lange setningar.
  • Brukar de fagomgrep og framandord riktig? Ta ein sjekk på andre, og forklar nærare der det er nødvendig.
  • Skriv kjeldelister for faktakjelder de har brukt.

Kilde

Persvold, A. Z. (2019, 26. februar). Epoke. I Store norske leksikon. Henta 19. mars 2020 frå https://snl.no/epoke

Relatert innhald

Når du gjer nettsøk, kan du bruke strategiar for navigasjon og bruk av søkjeord, du kan planleggje og dokumentere søk, og du kan bruke lesestrategiar.

CC BY-SASkrive av Albertine Aaberge.
Sist fagleg oppdatert 17.02.2020

Læringsressursar

Stilhistorie