Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Haldningskampanje for å resirkulere gamle mobiltelefonar

At det i dag er mange dyr i verda som er i ferd med å døy ut, visste du sikkert. Men visste du at den gamle mobiltelefonen din kan vere med på å redde nokre av dei?
En voksen gorilla som ligger på gresset med en gorilla-unge på ryggen. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Den demokratiske republikken Kongo er eit land berykta for gruvedrift og utvinning av mineral og metall til produksjon av mobiltelefonar. I takt med auka gruvedrift får mellom anna gorillaene mindre leveområde og blir i større grad eit lettare byte for ulovleg jakt. For å forhindre denne utviklinga oppmodar no forskarar i Australia oss til å gjenvinne gamle mobiltelefonar.

Relatert innhald

Har du tenkt på fordelane ved å tilsette ein blind medarbeidar? Det gjorde reklamebyrået Try då dei laga ein haldningskampanje for Noregs blindeforbund.

Oppdrag: Planlegg ein haldningskampanje

Formålet med ein haldningskampanje er å få folk til å endre haldningar og åtferd. Føresetnaden for ein vellykka haldningskampanje er grundige undersøkingar, definisjon av målgrupper og god planlegging av kommunikasjon.

iPhone X ligger på bord ved siden av andre modeller
Opne bilete i eit nytt vindauge

Det finst mange gode grunnar til å resirkulere både mobiltelefonar og annan elektronikk. Det er ikkje berre viktig å unngå at mobilen blir kasta i anna avfall, det er òg viktig å unngå at han blir liggjande heime i skuffer og skap. Ved å resirkulere mobiltelefonar kan metallet i mobiltelefonen nyttast på nytt. Viss ein mobiltelefon eller anna farleg avfall blir sortert feil, kan dette ha store konsekvensar for miljøet.

Kommunen du bur i, har bede dykk om å planleggje ein haldningskampanje. Kampanjen har som mål å oppmode elevar på vidaregåande skule til å resirkulere gamle mobiltelefonar, og til å bruke dei gamle så lenge som mogleg.

De har ansvaret for

  • å planleggje ein haldningskampanje ved å formulere bodskap, vurdere verkemiddel, lage skisser og planleggje ein miks av kommunikasjonskanalar
  • å skrive eit refleksjonsnotat der de forklarer vala dykkar
Lærar tek stilling til:
  • om det skal utviklast innhald til haldningskampanjen, som i så fall skal visast fram for klassen
  • om det skal gjennomførast ein aktivitet som kan vekkje merksemd, til dømes ein aksjon for å samle inn gamle mobiltelefonar blant elevar og tilsette på skulen
CC BY-SASkrive av Cathrine Meyer Johansen, Jone Nikolai Nyborg, Albertine Aaberge og Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist fagleg oppdatert 16.01.2021

Læringsressursar

Produksjon av kommunikasjonsarbeid