Munnleg-praktisk oppgåve: På flukt
I Noreg bur det mange menneske som har opplevd å vere på flukt frå heimlandet sitt.
På 1950-talet kom det mange flyktningar til Noreg frå Ungarn. Nokre av desse lever framleis. I Arkivverket finn du bakgrunnsinformasjon: "Flyktninger fra Ungarn 1956–1957".
På 1970-talet kom det mange flyktningar til Noreg frå Vietnam. På Norgeshistorie.no finn du bakgrunnsinformasjon: "Båtflyktninger fra Vietnam".
På 1990-talet kom det mange flyktningar til Noreg frå Bosnia-Hercegovina. Her finn du bakgrunnsinformasjon frå Statistisk sentralbyrå: "Bosniere – integreringsvinnerne?"
På 2000-talet kom det mange flyktningar til Noreg frå Somalia. Her finn du bakgrunnsinformasjon frå Wikipedia: "Somaliere i Norge.
På 2010-talet kom det mange flyktningar til Noreg frå Eritrea. NOAS har bakgrunnsinformasjon: "Hva vet du om eritreiske flyktninger?"
På 2010-talet kom det også mange flyktningar til Noreg frå Syria. Her er bakgrunnsinformasjon frå Amnesty International: "Flyktninger fra Syria"
I 2022 kom det mangle flyktningar til Noreg frå Ukraina. Her er bakgrunnsinformasjon frå UDI: "Ankomster av ukrainske flyktninger til Norge".
Dei kjeldene som er brukte som døme her, har også informasjon om fleire flyktninggrupper i Noreg. Bakgrunnsinformasjon finst også på nettsidene til regjeringa.
Læraren deler klassen i mindre grupper og sørgjer for at gruppene jobbar med flyktningar frå ulike land.
Gruppemedlemmene fordeler arbeidsoppgåvene seg imellom.
Kvar gruppe får i oppdrag å lage eit videointervju med ein flyktning som bur i Noreg i dag. Personen bør vere over 18 år og ved god helse. Hugs å få skriftleg samtykke til at intervjuet kan inngå som ein del av ei utstilling.
Gruppa skal lage ein avisreportasje med bakgrunnsinformasjon om konfliktar i det området vedkommande kjem frå. Innhaldet i denne reportasjen skal byggje på nyheitsformidling frå både norske og internasjonale nyheitsmedium. Hugs å oppgi kjelder.
Gruppa skal også lage ein grafisk/visuell framstilling som viser kvar flyktningen kjem frå, og ulike etappar i den ruta flyktningen følgde på veg til Noreg. Be gjerne om å få kopiere private bilete som kan brukast til å illustrere fluktruta og dei utfordringane han eller ho møtte undervegs.
Når gruppene er ferdig med arbeidet, skal klassen i fellesskap presentere dei ulike bidraga i form av ei utstilling i eit eigna lokale på skulen, til dømes i kantina eller på biblioteket. Utstillinga skal ha tittelen På flukt.
I samband med opninga av utstillinga skal éin person frå kvar gruppe presentere arbeidet i gruppa, og reflektere over kva forståing av menneske på flukt dette arbeidsoppdraget har gitt gruppa.
Når arbeidsoppdraget er ferdig, skal elevane skrive ein individuell refleksjonsrapport. Rapporten skal beskrive produkt og prosess.
I tillegg skal eleven reflektere over likskapar og forskjellar i det biletet norske og internasjonale nyheitsmedium gir av menneske på flukt, og kva det betyr å møte ein flyktning ansikt til ansikt.
Bruk gjerne denne rapporteringsmalen som støtte for den skriftlege rapporten.
Relatert innhald
Krigsjournalistikk skildrar krig og konfliktar frå ulike vinklar. Det er store kontrastar mellom historiene til generalane og dei sivile krigsoffera.
Grensa mellom sosialpornografi og det som er verdig og rett, kan vere vanskeleg å trekkje. Mange trekte henne langs vasskanten i Tyrkia, ved det daude barnet.