Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Tema: Mobbing

Kva er mobbing? Kvifor mobbar nokon andre, og kva kan du og klassen din gjere for å hindre mobbing og skape ein inkluderande fellesskap?
Fire jenter står overfor ei anna jente som sit på ein benk i ein skulekorridor. Foto

Nedanfor har vi samla nokre forslag til oppgåver klassen kan jobbe med for å lære meir om mobbing, og korleis de kan skape eit inkluderande klassemiljø. Forslaga er samla i økter som varer cirka 20–30 minutt, så det passar godt å jobbe med dei i klassens time. Vi har laga eit forslag til progresjon som eignar seg viss de ønsker å jobbe med fleire økter over ein lengre periode. Det er likevel ikkje nødvendig å følge denne rekkefølga. De kan godt velje ut éi eller to økter og berre jobbe med dei.

Økt 1: Likes

Alle menneske har eit grunnleggande behov for anerkjenning og bekrefting. Korleis opplevast det å ikkje få anerkjenning frå andre? I denne øvinga skal de utforske korleis det kan opplevast å ikkje få likes av andre.

Øving: Liker du meg?

Økt 2: Kva er mobbing?

Mobbing er eit aukande problem i norsk skule. I denne oppgåva skal de lære meir om kva mobbing er, og kva som er grunnen til at nokon mobbar andre. I første del skal de diskutere samanhengen mellom klassemiljø og mobbing. I andre del skal de sjå ein kort film om mobbing og diskutere ulike årsaker til mobbing.

Innanfor/utanfor

Tips til gjennomføring av denne økta

Det kan vere lurt at læraren på førehand har lese bakgrunnsartikkelen om mobbing på NDLA.

Kva er mobbing?

Økt 3: Mobbing og gruppepress

Kvifor grip ikkje fleire ungdommar inn når dei ser at andre blir mobba sjølv om dei synest det er ubehageleg og ønsker at mobbarane skal stoppe? I denne oppgåva skal de lære om gruppepress og reflektere over kva de kan gjere for å stoppe mobbing.

Mobbing og gruppepress

Tips til gjennomføring av denne økta

Det kan vere lurt at læraren på førehand har lese bakgrunnsartikkelen om mobbing på NDLA.

Kva er mobbing?

Økt 4: Kvifor oppstår mobbing?

Det er mange ulike grunnar til at mobbing oppstår. I denne oppgåva skal de sjå ein film om årsakene til mobbing. Deretter skal de anten lese ein artikkel om mobbing og svare på spørsmål eller gjennomføre eit rollespel i klassen.

Rollespel om mobbing

Tips til gjennomføring av denne økta

Før denne økta må læraren og klassen avgjere om dei ønsker å jobbe med ein artikkel og oppgåver eller gjennomføre eit rollespel. Same kva de vel, kan de starte med å sjå filmen Kvifor oppstår mobbing? frå Redd Barna.

Viss klassen vel å jobbe med ein artikkel og oppgåver, gjer de oppgåve 1: "Kvifor oppstår mobbing?" og oppgåve 3: "Eit inkluderande klassemiljø".

Viss klassen vel å jobbe med eit rollespel, gjer de oppgåve 2: "Rollespel om mobbing". De bør setje av minst éin skuletime til gjennomføringa av rollespelet.

Økt 5: Samhald

Det er mange måtar å skape eit inkluderande klasse- og skulemiljø på. Klassen kan organisere ein film- eller spelkveld eller organisere eit felles kurs eller ein verkstad. I denne oppgåva skal klassen gjennomføre eit felles prosjekt for å skape auka samhald.

Prosjektoppgåve: Samhald

CC BY-SASkrive av Karl Henrik Aanesen.
Sist fagleg oppdatert 12.08.2024

Læringsressursar

Klassens time