Tema: Elevdemokratiet og val av tillitselev
Nedanfor har vi samla forslag til oppgåver de kan jobbe med for å lære meir om elevdemokratiet og førebu og gjennomføre val av tillitselev. Forslaga er samla i økter som varer cirka 20–30 minutt. Det passar derfor godt å til dømes jobbe med dei i klassens time. Vi har laga eit forslag til progresjon viss de ønsker å jobbe med fleire ulike økter over ein litt lengre periode. Det er likevel ikkje nødvendig å følge denne rekkefølga. De kan godt velje ut ein eller to økter og berre jobbe med dei.
I denne økta skal de få kunnskap om elevdemokratiet og reflektere over kvifor det er viktig. Begynn økta med å sjå videoen, og diskuter deretter spørsmåla i oppgåva under.
Oppgåve: Kvifor treng vi eit elevdemokrati?
Kva eigenskapar bør ein tillitselev ha? Målet med oppgåva under er å løfte fram fleire gode kandidatar til vervet som tillitselev.
Oppgåve: Kva er ein god tillitselev?
Læraren skal organisere valet av tillitselev. Det er viktig å følge prinsippa som er lista opp i byrjinga av artikkelen under. Artikkelen har òg eit forslag til korleis valet kan organiserast.
Godt val!
Klassens time kan brukast som eit forum for å ta opp og diskutere saker som tillitseleven skal ta vidare til til dømes kontaktlærar, faglærar, elevråd eller leiinga på skulen. Elev,- lærling,- og mobbeomboda i Noreg og Elevorganisasjonen har laga ei nettside der dei mellom anna gir tips til korleis ein som tillitselev kan leie klassens time.