Bestillingsrutinar
Varelageret må ha så riktig storleik som mogleg. Det må romme dei rette varene i eit fornuftig tal. Storleiken på varelageret varierer mykje frå bransje til bransje, og med storleiken på bedrifta.
Nokre varer bør kunden kunne få same dag, andre varer kan dei godta leveringstid på.
Eit moderne ordreprogram er ein viktig del av logistikken i ei bedrift. Programmet held styr på kva varer som er på veg inn, kor mykje som er på lager, kor mykje som er på veg ut, og kor mykje det er mogleg å reservere. Varestraumen kan illustrerast slik:
Større produksjonsbedrifter har store logistikksystem og eigne innkjøpsavdelingar. I mindre handelsbedrifter er det ofte seljarane sjølv som gjer dei nødvendige innkjøpa, ofte ved hjelp av eit ordreprogram med innkjøpsmodul. Programmet kan fortelje korleis lagersituasjonen er, slik at vi ikkje bestiller meir enn nødvendig.
Bestillingane hos leverandørane og pakksetlane knytte til sjølve leveransane, bør oppbevarast i eigne elektroniske mapper. Pakksetlane blir kontrollerte og signerte når varene kjem. Den inngåande fakturaen blir i neste omgang kontrollert mot bestillinga og pakksetelen.
Bedrifta bør ha eigen rutine for attestasjon. Det inneber gjerne at den som har bestilt vara eller tenesta, godkjenner bilaget saman med den overordna ved å signere på den inngåande fakturaen.