Tekniske hjelpemiddel
- gjere brukaren sjølvhjelpt
- vere eit supplement til andre tiltak
- betre funksjonsevna
- lette pleia av menneske med nedsett funksjonsevne heime
- heime
- på skulen eller studiestaden
- på arbeidsplassen
- i fritida
- montering og tilpassing
- demontering
- reparasjonar
- framføring av straum til hjelpemidlet
Alt utstyr frå hjelpemiddelsentralane blir lånt ut gratis og så lenge brukaren har behov for det. Når behovet ikkje er der lenger, skal hjelpemidla returnerast til sentralen.
Heimetenesta og vaktmeistertenesta i kommunen har ansvar for å hjelpe brukaren med å tilpasse eller installere hjelpemidla. Dersom det trengst spesiell fagkompetanse, skal heimetenesta kunne vise til private firma eller handverkarar som har riktig ekspertise.
Dersom hjelpemidlet går sundt eller ikkje verkar, må brukaren eller heimetenesta melde frå til hjelpemiddelsentralen, som sørgjer for at utstyret blir reparert. Enkle reparasjonar skal vaktmeistertenesta i kommunen ta seg av. Vanleg vedlikehald, som reingjering og fylling av luft i dekk, har brukaren sjølv ansvaret for.
I ein del tilfelle kan hjelpemiddelsentralen gi brukaren eit tilskot slik at han eller ho kan kjøpe hjelpemidlet sjølv. Det gjeld særleg utstyr som stadig blir fornya og oppgradert, for eksempel datautstyr. Ved eit tilskot er brukaren sjølv ansvarleg for å reparere og halde hjelpemidlet ved like.
Relatert innhald
Alle som har ei eller anna form for nedsett funksjonsevne, anten medfødd eller på grunn av sjukdom eller skade, har krav på nødvendige hjelpemiddel.
Dei mange produkta i hjelpemiddeldatabasen er fordelte i grupper etter funksjonsnedsetjing.