Undervisningsopplegg i dans, vg1
I denne perioden skal de trene på ulike dansar og lage dans i grupper. Opplegget består av totalt seks økter (ei økt er to skuletimar). Det er to økter med kreativ dans, to økter med swing og to økter der de skal lage dans i grupper, øve og framføre eller filme dansen dykkar.
Ha ein samtale om kva som er formålet med opplegget, om kva læringsmåla er, og kva det betyr å støtte og motivere kvarandre. Minn òg kvarandre på at det er lov å ikkje få til, og at det viktigaste er at de gjer så godt de kan og utfordrar dykk sjølve.
Gjennomfør øvingane i fagartikkelen "Kreativ dans".
Samanfatt kva de har lært, og korleis de har jobba, utfordra og støtta kvarandre.
Start økta med ein samtale om kva de lærte den førre gongen.
Repeter korleis ein tel BPM, læringsmåla og kva det betyr å støtte og motivere kvarandre.
Gjennomfør ei av øvingane frå "Kreativ dans" frå den førre økta.
Etterpå gjennomfører de opplegget om spiondansen og lærer dykk dansar frå videoane til Just dance.
Ha ein samtale to og to om læringsmåla i slutten av økta.
Start økta med å prate om kva swing er, og sjå introduksjonsvideoen om swing.
Bruk filmklippa om swing
Start med grunnsteg og auk vanskegraden etter kvart som de får til grunnstega. Det kan vere lurt å øve utan musikk i starten.
Bytt partnar ofte slik at de kan lære av kvarandre.
Hugs å støtte og motivere kvarandre.
Hugs at ein må føre og bestemme kva for tur de skal gjere i danseparet.
Etter kvart som de blir trygge på grunnstega, kan de øve på ulike turar. Set saman og kombiner turar som de sjølve ønsker. Øv på å ha blikkontakt når de dansar.
Det er lov med nokre juksetrinn innimellom for å få dansen til å henge saman.
Ha ein samtale to og to om læringsmåla i slutten av økta.
Set av litt tid i økt 4 til introduksjon av gruppedansen, då er det enklare å komme i gang med å lage dans i økt 5.
Kvar gruppe får tildelt kvar sin musikal/film:
De skal bruke valfri musikk frå den tildelte musikalen/filmen.
Dansen skal vare i 1,5–2 minutt.
De kan hente inspirasjon frå YouTube eller liknande kanalar, men ikkje kopiere heile dansar.
Det skal vere med element frå dansane de har dansa tidlegare i perioden, kombiner gjerne ulike sjangrar.
Alle på gruppa må ikkje danse det same, her kan de tilpasse ut ifrå kva de er gode til i gruppa. Start med ein samtale om kva kvar enkelt kan bidra med i gruppa.
Alle må utfordre seg sjølve, både når det gjeld rytme og koreografi og mot.
Bruk gjerne enkle kostyme som høver med musikalen/filmen dykkar.
Innlevering/framføring gruppe
Dansen skal de anten filme og levere inn eller framføre for læraren dykkar og/eller resten av klassen i slutten av økt 6.
Innlevering individuelt
Etter økt 6 skal du vurdere deg sjølv individuelt i læringsmåla, anten skriftleg eller med video eller lydopptak. Vel den måten der du best får vist fram kompetansen din, kva du har lært, og korleis du har jobba. Hugs å grunngi svara dine.