Hopp til innhald
Fagartikkel

Posteringar i rekneskapen

Her skal vi føre nokre inntekter og kostnader i resultatrekneskapen til Beate sin blomsterbutikk – og sjå korleis føringane òg blir førte mot balansen. Vi skal sjå at vi oppfyller det doble bokføringsprinsippet, og vi skal bruke T-kontoar.

Opningsbalanse

Beate startar eigen blomsterbutikk, og ho har skaffa seg finansiering og kjøpt inn dei eigedelane ho har bruk for. Ho har valt å registrere seg som aksjeselskap, slik at ho tek mindre risiko. Den balansen ho no har, kan vi kalle opningsbalanse.

Opningsbalanse

Eigedelar

Eigenkapital og gjeld

Reklame

25 000

Aksjekapital

100 000

Inventar

32 000

Langsiktig lån

70 000

Datautstyr

25 000

Kjølerom

50 000



Varelager

27 000

Bankinnskot

10 000

Kassabehaldning

1 000

Sum

170 000

170 000

Den første dagen har ho denne aktiviteten:

Dag 1

Type inntekt/kostnad

Beløp

Inntekter (sal)

3 000

Varer

1 500

Løn

500

Andre kostnader

800

Resultat

200


Nedanfor er føringane viste på T-kontoar. (På grunn av plassen har vi ikkje teke med alle kontoar frå opningsbalansen.) Ser du at inntektene er førte i kredit og kostnadene i debet? Det er på grunn av rekneskapsregel 3.

Rekneskapsregel 1

Debitering av ein eigedelskonto: aukar verdien

Kreditering av ein eigedelskonto: reduserer verdien

Rekneskapsregel 2

Debitering av ein gjeldskonto: reduserer gjelda

Kreditering av ein gjeldskonto: aukar gjelda

Rekneskapsregel 3

Debitering av ein eigenkapitalkonto: reduserer eigenkapitalen

Kreditering av ein eigenkapitalkonto: aukar eigenkapitalen

Posteringar

Varer

KassaInntekter
sal

Varekost

Lønn

Andre kostnader

Tekst

Bilag

Dato

D

K

D

K

D

K

D

K

DKDK

IB

1.5.

27 000

1000

Kassaoppgjer

1

2.5.

3000

3000

Kjøp rekvisita

2

2.5.

300

300

Kjøp utstyr

3

2.5.

500

500

Ekstrahjelp

4

2.5.

500

500

Varer

5

2.5.

1 500

1500

Saldo

25 500

2700

3000

1500

500800


Differansen mellom debet og kredit på kvar konto kallar vi saldo. Reint teknisk blir kontoane avslutta under årsavslutninga.

Forklaring på bilaga

  • Bilag 1: Det er selt varer for 3000 kr i perioden. Salet er registrert på kassaapparatet i butikken. Det er vanleg å ta eit kassaoppgjer kvar dag, det vil seie at kassaapparatet i ein rapport summerer salet. Denne rapporten dannar grunnlaget for å føre inntektene (salet) i rekneskapen. Inntektene er førte i debet på kassa sidan det aukar kassabehaldningen (regel 1). Inntektene er òg førte i kredit på sal sidan kreditering av ein konto i resultatrekneskapen aukar resultatet og eigenkapitalen (regel 3). Inntekter blir alltid førte i kredit.
  • Bilag 2: Det er kjøpt inn rekvisita til bruk i butikken. Dette er betalt kontant, og pengane er tekne frå kassa. Derfor blir det ført i kredit på kassa (regel 1). Det er ein kostnad som blir ført i debet på andre kostnader (regel 3). Kostnader blir alltid førte i debet.
  • Bilag 3: Postane er førte på same måten som i bilag 2.
  • Bilag 4: Det er leigd inn ekstrahjelp i butikken. Løn er utbetalt frå kassa og ført i kredit på kassa (regel 1). Dette er ein kostnad og er derfor ført i debet på løn (regel 3).
  • Bilag 5: Butikken har rekna ut innkjøpsprisen på dei varene som er leverte kundane. Varene er tekne frå varelageret og derfor førte i kredit på varer (regel 1). Dette blir rekna som kostnad og er ført i debet på varekost (regel 3).

Som du ser, har vi berre brukt rekneskapsreglane 1 og 3 fordi postane berre gjaldt eigedelar og resultatrekneskap (eigenkapitalen). Regel 2 er ikkje teken i bruk, sidan gjelda ikkje blei rørt.

Det kan sjå bra ut å få overskot allereie første veka, men Beate har ikkje full oversikt enno. Ein del kostnader som løper kvar månad, har ikkje komne med, til dømes husleiga. Andre kostnader har ho enno ikkje fått faktura på: forsikring, telefon, avisannonse osb.