Hopp til innhald
Oppgåve

Vurder og formuler kommunikasjonsmål

I denne oppgåva skal de jobbe med å vurdere og formulere kommunikasjonsmål. Begynn med å se reklamefilmen frå McDonald's (2 min) kalla Stjel våre ansatte!
Stjel våre ansatte. Video: McDonald's Norge / CC BY-SA 4.0

Oppgave 1. Stjel våre ansatte

  1. Beskriv kort verksemda McDonald's.

  2. Vurder reklamefilmen:

    • Kva er kommunikasjonsmålet til reklamen, meiner de? Formuler eit konkret kommunikasjonsmål.

    • Kven er kommunikasjonsmålgruppa?

    • Kva er bodskapen?

    • Kva for verkemiddel blir brukte?

  3. Beskriv reklamefilmen og vurder han: Kor godt fungerer reklamen for kommunikasjonsmålet? Kvifor?

Oppgåve 2. Diskuter i grupper

Vel ein eller fleire av diskusjonsoppgåvene nedanfor. Bruk fagomgrep aktivt i diskusjonane. Ha gjerne ei oppsummering i klassen til slutt.

  1. Ein sjokoladefabrikk har innovasjon som ein av sine verdiar, og lanserer jamleg nye produkt.

    • Kva føringar gir dette for kommunikasjonsstrategiane til sjokoladefabrikken?

    • Diskuter og formuler moglege kommunikasjonsmål for sjokoladefabrikken.

  2. Hurtigmatkjeder er kjende for låge lønningar og stressande arbeidsforhold.

    • Diskuter korleis kommunikasjonstiltak kan vinkle eit negativt omdømme til å bli positivt.

    • Korleis synest de McDonald's lykkast med dette i reklamefilmen sin?

  3. Vel ein film de har sett der hovudrollekarakterane er leiketøysfigurar. Sjå traileren.

    • Diskuter kva kommunikasjonsmål som kan ligge bak ei så stor satsing som ein spelefilm.

Oppgåve 3. Reflekter over reklamen

Biletet under viser ein reklame frå Gildes kampanje i 1977 då dei hadde "Bondens eget merke" som slagord.

  1. Formuler eit kommunikasjonsmål for Gildes reklame frå 1977.

  2. Søk opp nyare reklamar frå Gilde på nett. I dag er visjonen til Gilde å vere i sentrum av måltidet. Verdiane er driftig, nyskapande, påliteleg og omtenksam. Formuler kommunikasjonmål med utgangspunkt i dagens visjon og verdiar.

  3. Korleis har kommunikasjonsmåla til Gilde forandra seg sidan 1970-talet?

Oppgåve 4. Formuler kommunikasjonsmål

Oppgåva kan løysast åleine eller i gruppe.

  1. Set deg inn i ei sjølvvald verksemd. Bruk nettsøk, utforsk verksemda sine nettsider, sjekk nyheiter, spør andre om kva dei veit, og korleis dei vil beskrive verksemda.

Tips til verksemder du kan velje
  • IKEA

  • Lerum

  • Varner

  • Rema1000

  • Salma

  • Apple

  • Cutters

  • Vippa

  1. Bruk noko tid på å beskrive verksemda:

    • Kva for produkt?

    • Kva er historia?

    • Kva er forretningsidé, visjonar og verdiar?

    • Kva kjenneteiknar marknadsstrategien – slik du oppfattar han gjennom søk på nett?

    • Kva meiner du er hovudinntrykket forbrukarar har av verksemda?

    Hugs å føre på kjeldene du bruker.

  2. Formuler fire konkrete kommunikasjonsmål for å påverke

    • kjennskap

    • kunnskap

    • haldningar og kjensler

    • åtferd

  3. Vel eit av kommunikasjonsmåla og foreslå kommunikasjonsmålgruppe, bodskap, kommunikasjonstiltak og -kanal.

Relatert innhald

Fagstoff
Formuler kommunikasjonsmål

Formuler kommunikasjonsmål. Skal de auke kjennskap til og kunnskap om eit produkt, eller forandre haldningar og kjensler for å få kundar til å handle?