Diskuter og generer KI-bilete
A. Kva for nokre av bileta i biletserien nedanfor er generert av KI, og kva for nokre er det ikkje? Jobb saman to og to og diskuter.
B. På nettsida thispersondoesnotexist.com får de opp bilete av menneske som ikkje finst. Oppdaterer de lenka, kjem det opp eit nytt bilete. Sjå gjennom nokre bilete.
Klarer de å sjå om biletet er KI-generert eller ikkje?
Kvifor eller kvifor ikkje?
Bileta med leietekst finn de på denne sida: Wikipedia AI Art caricatures and public characters in AI art – Donald Trump. Bileta er oppretta med KI-biletgeneratoren Midjourney (versjon 4).
Leieteksten bak biletet er: "Donald Trump portrait, Bozo the Clown makeup on Donald Trump face, cinematic lighting, photo taken by ARRI, Canon, Nikon, Hasselblad, incredibly detailed, sharpen, professional lighting, 50mm, 80mm, 100mm + lightroom gallery --v 4" (Chicago god, 2022).
Kva omgrep frå leieteksten nedanfor er fotofaglege? Kva for nokre av dei ser vi igjen i bileta? Diskuter to og to og deretter i klassen.
Prøv å bruke leieteksten frå oppgåva over og legg inn i eit biletgeneringsverktøy. Kva skjer? Kvifor trur de dette skjer?
Diskuter fordelar og ulemper med avgrensingar i KI-generering av bilete.
Vi kan få kulturelle skeivskapar i resultata av det vi bestiller, når vi bruker KI til å generere bilete. KI baserer seg på store mengder data som kan forsterke stereotypiar og mangle nyansering. Vurder om det gjeld i følgande samanheng:
Generer to sett bilete: "Rik person som går langs ein veg" og "Fattig person som går langs ein veg".
Korleis blir "rik" og "fattig" viste i bileta?
Kva tenker de om resultata?
A. Biletet nedanfor er generert i Adobe Photoshop med leieteksten "Ein skikøyrar i pudder nedover i bratt skog". Biletet vart generert vinteren 2024.
Diskuter: Kva fungerer, og kva fungerer ikkje med dette genererte biletet?
B. Legg denne leieteksten inn i ein biletrobot de har tilgang til: "Eit foto av ein skikøyrar i pudder nedover i bratt skog". Samanlikn og diskuter bileta de får frå biletroboten. Kva fungerer med bileta, og kva fungerer ikkje?
C. Nedanfor skal de øve dykk på å bruke leietekstar for å generere bilete, Bruk ei iterativ tilnærming. Det vil seie at de justerer leieteksten og bestiller eit nytt bilete i fleire rundar til de er fornøgde.
For kvar oppgåve gjer de justeringar på leieteksten og tek vare på første og siste leietekst og første og siste bilete.
Generer eit foto av eit landskap.
Generer eit foto av ein bekk eller ei elv.
Generer eit foto av ein modell som har på seg ei dongeribukse.
Generer ei teikning som kunne ha vore brukt i ei barnebok.
D. Kva for eit av bileta de genererte, er de mest fornøgde med? Grunngi.
E. Gå gjennom bileta de ikkje er fornøgde med, eller som de fann feil med. Kva feil finn de, og er det feil som går igjen?
E. Gå gjennom bileta de ikkje var fornøgde med eller fann feil med. Kva feil fann de, og er det feil som går igjen?
F. Reflekter over arbeidet med å lage leietekstar. Korleis må de gå fram for å ende opp med bilete de er fornøgde med? Kva kjenneteiknar leietekstane som fungerer best?
Bruk ein praterobot til å generere ein leietekst som de bruker i ein biletrobot. Korleis vurderer de resultatet på bileta de får med denne leieteksten?
Diskuter verdien av å få hjelp til å generere leietekstar for å lage bilete.
I lova om opphavsrett finn vi omgrepet verkshøgde. Skal du ha opphavsrett til ditt eige bilete, må biletet ha verkshøgde. Det betyr at du skal ha bidrege med ein individuell og skapande innsats då du laga det. Når eit bilete har verkshøgde, er det eit åndsverk og dermed òg beskytta av åndsverklova.
Forklar kvarandre kva verkshøgde er, og bruk døme på eigne arbeid med medieuttrykk.
Kvar i arbeidsprosessen med eit KI-bilete ligg det mest "individuell og skapande innsats"?
Kva skal til for at eit KI-generert bilete har verkshøgde?
Lag ei skisse til eit reklamebilete for ein drikk. Bruk tre lag i Photoshop for å bygge biletet: eitt lag for bakgrunnen, eitt lag for produktet (hovudmotivet) og eitt lag for anna innhald.
A. Vel eit arbeidsområde med "Rectangular Marquee tool". De får opp ein tekstboks der de kan skrive ein leietekst (prompt) for å generere eit bilete.
B. Generer så mykje som mogleg av innhaldet til kvart av laga. Prøv dykk fram med ulike leietekstar.
C. Kva kjem enkelt på plass? Kva er vanskelegare å få til? Kva leietekstar fungerer, kva leietekstar fungerer ikkje?
D. Diskuter i klassen: Kva er fordelar og ulemper med å bruke lagdeling i KI-genererte bilete samanlikna med heilgenererte bilete?
I kva samanhengar er det fornuftig at media bruker KI-genererte bilete?
Finn gjerne konkrete døme på profesjonell bruk og diskuter.
Relatert innhald
Digitale visuelle uttrykk laga med kunstig intelligens (AI/KI) kan vere realistiske som foto eller kreative som kunstverk.
Få tips og døme til gode leietekstar til biletgenereringa di.