Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Hva vil folk si?

16 år gamle Nisha lever i to parallelle verder. Heime med familien er Nisha ei god pakistansk dotter. Ute med venner er ho ei vanleg norsk ungdomsjente. Ein dag bestemmer foreldra hennar seg for å plassere ho hos slektningar i Pakistan. Filmen er regissert av Iram Haq.

Spørsmål til diskusjon

  • I første del av filmen blir vi kjende med Nisha og familien hennar. Korleis vil du beskrive Nishas liv heime og Nishas liv ute? Kva skjer når desse verdene møtest?

  • Korleis opplever Nisha møtet med Pakistan?

  • Korleis vil du beskrive den kulturelle identiteten til Nisha gjennom filmen?

  • Korleis vil du tolke slutten på filmen? Kva trur du vil skje med Nisha?

Gå i djupna

I eit intervju i Dagsavisen fortel regissør Iram Haq mellom anna om sine eigne erfaringar med å vekse opp i Noreg med pakistanske foreldre. Ho fortel òg om arbeidet med filmen og kva ho ønsker å formidle:

Jeg hadde stort sett norske venner, og det føltes veldig urettferdig å være ei ung jente og ikke få lov til å gjøre det de andre gjorde. Det å føle seg utenfor i Norge, føle seg utenfor i Pakistan, med et sterkt ønske om å være innenfor.

Jeg har ventet på å bli moden nok til å kunne formidle denne historien på en nyansert måte. Det viktigste er at det ikke blir en fortelling om de slemme foreldrene og den stakkars jenta som blir utsatt for ulike ting, men å prøve å se begge sider. Det er en kjærlighetshistorie mellom en far og datter. En umulig kjærlighet.

(Haq i Nydal, 2016)

Korleis kan vi bruke metodisk kulturrelativisme for å forklare valet til faren og kva Nisha opplever i filmen? Lag ein munnleg presentasjon eller podkast der de utforskar og drøftar dette spørsmålet. Bruk faglege omgrep og vis til døme frå filmen.

Kjelde

Nydal, A. (2016, 22. juli). Iram helt på ekte. Dagsavisen. https://www.dagsavisen.no/helg/portrett/2016/07/22/iram-helt-pa-ekte/

Relatert innhald

CC BY-SASkrive av Tina Andersson, Ingeborg Hagen og Caroline Nesbø Baker.
Sist fagleg oppdatert 05.10.2021

Læringsressursar

Kulturuttrykk og identitet