Hopp til innhald

Arbeidsoppdrag

Morgondagens reiseliv

Korleis trur du reiselivet i framtida ser ut? Lytt til podkasten "Morgondagens reiseliv", som er spelt inn under pandemien. Med utgangspunkt i podkasten skal de svare på oppgåver om nye reiselivsprodukt.
Mann med briller held eit ark med teksten "Serviceyrka". Fargerike smilefjes omringar hovudet til mannen.
Serviceyrka

Morgondagens reiseliv

Korleis held ein liv i reiselivsbransjen midt oppe i ein pandemi? Kan reiseliv vere ein viktig del av den berekraftige utviklinga i landet? Programleiar Andreas Veie-Rosvoll med Kristin Krohn Devold, ...

0:00
-0:00

Oppgåve 1

Kristin Krohn Devold seier (5 minutt og 40 sekund ut i podkasten) at vi under pandemien har blitt skikkeleg gode til å lage reiselivsprodukt for den norske marknaden.

  • Forklar kva vi meiner med "den norske marknaden".

  • Forklar korleis marknaden for reiselivsprodukt har endra seg under og etter pandemien.

  • Finn to døme på reiselivsprodukt for den norske marknaden.

    • Er produkta tilpassa ein endra marknad etter pandemien? Forklar i så fall korleis.

    • Korleis blir produkta marknadsførte?

    • Tilfredsstiller produkta krava til ei berekraftig reisemålsutvikling? Kvifor / kvifor ikkje?

    • Ta utgangspunkt i eit av reiselivsprodukta de fann, og reflekter over korleis dette produktet kan bli meir berekraftig.

Åtte islandshestar med ryttarar langs ei vakker strand på Gimsøy, Lofoten. Stille hav og blå himmel. Fotografi.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Oppgåve 2

Kathrine Mosfjeld og Kristin Krohn Devold fortel (frå 6 minutt og 40 sekund ut i podkasten) om berekraftig utvikling.

  • Korleis må reiselivet, ifølgje dei to, jobbe for ei berekraftig utvikling?

  • Kvifor er det viktig at reiselivsnæringa arbeider tett med lokale aktørar? Nemn døme på statlege og private aktørar som reiselivsbedrifter bør samarbeide med. Kva fordelar kan eit slikt samarbeid gi?

  • Kva marknader og målgrupper, både norske og utanlandske, tenkjer de at den norske reiselivsnæringa bør prøve å nå? Grunngi svaret dykkar.

Eit forbodsskilt på ei strand i Lofoten. Her er det forbode å setja opp telt og overnatta på stranda eller ved stien. Dette for å sikra berekraft og verna om naturen. Fotografi.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Oppgåve 3

  • Skisser eit nytt og berekraftig reiselivsprodukt for kommunen dykkar.

    Det treng ikkje vere stort og omfattande; det kan vere ei oppleving, ein attraksjon eller noko anna i nærområdet.

  • Lag ei skisse til ein marknadsføringskampanje for det nye reiselivsproduktet. Få fram følgjande:

    • Kva kan reiselivsproduktet tilby?

    • Kven er målgruppa?

    • Korleis vil de nå målgruppa?

    • På kva måte er reiselivsproduktet berekraftig ?

Oppgåve 4

Kva for nokre personlege eigenskapar treng de som skal jobbe i morgondagens reiseliv, ifølgje Kathrine Mosfjeld og Kristin Krohn Devold i podkasten? Drøft kvifor desse eigenskapane er viktige.

Fotoshoot, der du kan legga ansiktet inn i holrommet slik at du ser ut som ein fiskar i gul sørvest med ein diger Lofottorsk i handa. Fotografi.
Opne bilete i eit nytt vindauge
Tips til læraren

La elevane høyre på podkasten mens dei går på tur
La gjerne elevane høyre på podkasten i sin heilskap mens dei går ein tur, før dei løyser oppgåvene i klasserommet.

Del opp podkasten
Alternativt kan elevane dele opp podkasten slik:

  • Lytt fram til 06.30 og svar på oppgåve 1.

  • Lytt vidare til 14.17 og svar på oppgåve 2 og 3.

  • Lytt til slutten av podkasten og svar på oppgåve 4.

La elevane søkje på Internett
Når elevane skal finne døme på reiselivsprodukt i oppgåve 1, kan det vere føremålstenleg å la dei søkje på nettet.

Ta bilete i nærområdet
Når elevane skal løyse oppgåve 3, kan dei gjerne ta med seg telefonen ut på tur i nærområdet for å hente inspirasjon og ta bilete til det nye reiselivsproduktet.

La elevane jobbe i par eller grupper
Elevane kan gjerne løyse oppgåvene i par eller grupper. Då kan dei diskutere undervegs og utarbeide ein presentasjon. Gruppene kan til slutt presentere for klassa.

Diskuter i klassa
Etter kvar presentasjon kan klassa diskutere svara og gi kvarandre innspel. Gruppene kan notere ned nye punkt og gjere eventuelle endringar i presentasjonen sin.

Involver destinasjonsselskapet i regionen
Klassen kan kanskje sende forslaga til nye reiselivsprodukt til destinasjonsselskapet i regionen?

CC BY-SASkrive av Cathrine Meyer Johansen og Tone Hadler-Olsen.
Sist fagleg oppdatert 03.11.2021

Læringsressursar

Berekraftig reiseliv