Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Etisk bruk av KI i mediebransjen

Bruk av kunstig intelligens er på full fart inn i mediebransjen. Det reiser fleire etiske problemstillingar, og mange etterlyser eit etisk regelverk.

Oppgåve 1. KI og etiske problemstillingar

Sjå Lisa Reutters foredrag om kunstig intelligens. Noter etiske problemstillingar som dukkar opp undervegs i foredraget.

Dersom du vil dykke djupare ned i etiske problemstillingar, kan du lese desse artiklane:

Oppgåve 2. Rollespel og klassediskusjon

Del klassen inn i mindre grupper. Kvar gruppe førebur eit rollespel som illustrerer ei etisk problemstilling eller eit etisk dilemma som kan oppstå når kunstig intelligens blir teken i bruk i profesjonell mediekommunikasjon. Sjå forslag til problemstilling lenger nede.

Førebu dykk ved å lese dei følgande artiklane:

Rollespelet bør vare i maksimalt to minutt. Det viktigaste er å få tydeleg fram problemstillinga. De kan eventuelt òg ta med korleis problemstillinga kan møtast på ein etisk forsvarleg måte av folk som jobbar i mediebransjen.

Problemstillingar om KI i medieproduksjon

  • bruk av bilete laga ved hjelp av kunstig intelligens i reklame

  • effektivisering ved hjelp av KI-verktøy som skriv nyheitsmeldingar

  • bruk av algoritmar som triggar unge til å kjøpe produkt på nett

  • bruk av tekstrobotar til å utarbeide nye filmmanus

Gjennomfør rollespela med resten av klassen som tilskodarar.

Diskuter deretter i plenum korleis mediebransjen bør forhalde seg til desse problemstillingane.

Oppgåve 3. Lag eit etisk regelverk

Bli samde om ti etiske reglar som bør gjelde for bruk av kunstig intelligens i mediebransjen. Skriv opp desse reglane på tavla.

Relatert innhald

Innovativ medieteknologi får konsekvensar for mediebruken vår. Medieteknologien er i stadig endring, og dette påverkar både individet og samfunnet.

CC BY-SASkrive av Ragna Marie Tørdal.
Sist fagleg oppdatert 10.05.2023

Læringsressursar

Globale teknologiselskap og medieaktørar