Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Rehabilitering etter hoftebrot

For å få tilbake god gangfunksjon etter hoftebrot er det viktig å trene. Det er ikkje nødvendig å bruke avanserte treningsapparat.
Ein helsefagarbeidar held ei støttande hand på ryggen til ei eldre kvinne med rullator mens dei går bortover ein gang. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Opptrening skal over tid gi tilbake mobilitet, slik at pasienten forhåpentleg kan oppnå same funksjonsnivå som før brotet.

For å lykkast med denne målsetjinga må helsefagarbeidaren gå inn i eit tverrfagleg samarbeid med fysioterapeut, fastlege og anna helsepersonell, der alle har det same fokuset: at pasienten gjennom trening og daglege aktivitetar gradvis får tilbake mobilitet.

Oppgåve 1. Forflytting

Gå saman tre og tre elevar (eller fleire) og søk på internett etter prosedyrar for forflytting av pasientar med hoftebrot.

  1. Bruk pasientseng og øv på forflyttingsteknikken. Hugs ergonomi.

  2. Veksle på rollene som pasient, helsefagarbeidar og observatør.

  3. Avslutt økta med at gruppa sjølv filmar forflytting frå seng til preikestol/gåstol.

  4. Vis filmen for ei anna gruppe.

  5. Gruppa som ser filmen, skal gi to positive tilbakemeldingar og nemne ein ting som kunne vore gjort betre.

Oppgåve 2. Ernæring

Etter operasjonen bør pasienten få meir proteinrik mat enn vanleg og rikeleg med drikke. Det vil få operasjonssåret til å gro raskare.

  1. Gå saman i par.

  2. Lag ein plakat som viser fem mindre måltid som alle er næringsrike og delikate. Bruk bilete.

  3. Plakaten skal samtidig forklare kvifor desse måltida er spesielt tilpassa pasientar etter ein hoftebrotoperasjon.

  4. Klassen kårar til slutt det beste måltidet.

  5. Dersom de har høve til det, kan de òg lage dette måltidet eller fleire av alternativa de har komme fram til.

Oppgåve 3. Eigentrening

Del klassen inn i grupper. Kvar gruppe utarbeider eit treningsprogram for rehabilitering etter hoftebrotoperasjon.

De kan bruke Sjukehuset Østfolds treningsøvingar til rettleiing og inspirasjon, men finn gjerne òg andre tilrådde øvingar.

  1. Set saman fem øvingar.

  2. Vel musikk til treningsprogrammet.

  3. Gjennomfør ei felles treningsøkt i klasserommet, der gruppene etter tur viser øvingane og instruerer dei andre i klassen. Alle gruppene skal vise og gjennomføre treningsprogrammet sitt for dei andre.

Oppgåve 4. Teikn og forklar

  1. Teikn eit lårbein og forklar med stikkord korleis beinet er bygd opp.

  2. Marker på teikninga brot på lårhalsen og i hofteknuten.

  3. Forklar

  • symptom på hoftebrot

  • kva observasjonar du som helsefagarbeidar må gjere ved hoftebrot

  • korleis du som helsefagarbeidar kan kommunisere for å motivere pasienten til trening

CC BY-SASkrive av Odd Ragnar Myhr.
Sist fagleg oppdatert 21.04.2022

Læringsressursar

Muskel- og skjelettplager