Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Tilhøyrer du målgruppa?

Du har sikkert opplevd at du av og til får lyst til å lese meir, sjå vidare på eit TV-program eller undersøkje ei nettside nærmare? Då har produsentane klart å utforme medieuttrykket slik at det passar til den målgruppa du tilhøyrer.
Personer med TV, avis, nettbrett og mobil. Fotografi.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Samanlikn dei ti eksempla nedanfor:

  1. Kva for eit av medieuttrykka i dei fem gruppene ville du helst brukt tid på? Grunngi svaret.
  2. Kven i krinsen av folk du kjenner, trur du ville prioritert annleis? Grunngi svaret.
  3. Diskuter gjerne svaret du kom fram til, med ein medelev. Er de einige eller ueinige?
  4. Dersom de er ueinige, korleis kan det forklarast?

Eksempel til vurdering:

Avisoppslag

Eksempel nr 1: Aftenposten junior

Eksempel nr. 2: Bergens Tidende

YouTube

Eksempel nr. 3: Prebz og Dennis

Eksempel nr. 4: Blogghanna

TV-program

Eksempel nr. 5: Gossip Girl

Eksempel nr. 6: Fader Brown (Father Brown)

Haldningskampanjar

Eksempel nr. 7: Helsedirektoratet

Eksempel nr. 8: Røykesluttkampanjen Stopptober hos Dagbladet

Reklame

Eksempel nr. 9: Reklamevideo for Freia mjølkesjokolade

Eksempel nr. 10: Reklameannonse for Lerum eplejus (sjå under)

Reklame for Lerum eplejus. Ein juskartong står i framgrunnen mellom nokre grøne eple, og i bakgrunnen ser vi ein gard ved ein fjord. Tekstar i plakaten er: "Ny pakning", "Laga av folk som ikkje e eplekjekke" og "I saftbygda Sogn har med vore særs opptekne av frukt og bær i over 100 år. Då er det kanskje ikkje så rart at produkta frå Lerum blir så gode. Eplejusen vår er laga av den finaste frukta, som er pressa når ho er på sitt aller beste. Prøv vår friske eplejus i ny pakning, kanskje du får litt frukt på hjernen du og."
CC BY-SASkrive av Albertine Aaberge.
Sist fagleg oppdatert 25.04.2018

Læringsressursar

Kommunikasjon og kommunikasjonsmodellar