Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2)
- Felles programfag sammen med:Forretningsdrift (SR-SRL vg2)ogKultur og kommunikasjon (SR-SRL vg2)
- Bygger på:Markedsføring og innovasjon (SR-SSR vg1)
Markedsføring
Markedsføring skaper verdi for forbrukere ved å dekke behovet deres for produkter. En markedsstrategi kan bestå av merkevarebygging, kundearrangementer og markedsføringskampanjer. Markedsføring må tilpasses målgruppens forbrukeratferd og medievaner, noe markedsundersøkelser kan gi innsikt i.
Markedsføringskampanjer og målgrupper
Markedsføringskampanjer er markedsaktiviteter bedrifter gjennomfører for å skape oppmerksomhet om et produkt. Når vi planlegger en kampanje, er det viktig å tenke gjennom hvem vi ønsker å nå.
Jo mer presist vi klarer å definere målgruppa vår, jo mer sannsynlig er det at kampanjen blir en suksess.
Læringsressurser
Markedsføringskampanjer og målgrupper