Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2)
- Felles programfag sammen med:Forretningsdrift (SR-SRL vg2)ogKultur og kommunikasjon (SR-SRL vg2)
- Bygger på:Markedsføring og innovasjon (SR-SSR vg1)
Markedsføring
Markedsføring skaper verdi for forbrukere ved å dekke behovet deres for produkter. En markedsstrategi kan bestå av merkevarebygging, kundearrangementer og markedsføringskampanjer. Markedsføring må tilpasses målgruppens forbrukeratferd og medievaner, noe markedsundersøkelser kan gi innsikt i.
Markedsstrategier og merkevarer
Hvorfor er det slik at "alle" kjenner til Coca Cola, Nike, Apple, Facebook, Instagram og Burger King? Hva har de gjort, og hvordan har de jobbet for å bli så kjente over hele verden? Hva skiller en merkevare fra en annen vare? Og kan et land være en merkevare?
Læringsressurser
Markedsstrategier og merkevarer