Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2)
- Felles programfag sammen med:Forretningsdrift (SR-SRL vg2)ogKultur og kommunikasjon (SR-SRL vg2)
- Bygger på:Markedsføring og innovasjon (SR-SSR vg1)
Markedsføring
Markedsføring skaper verdi for forbrukere ved å dekke behovet deres for produkter. En markedsstrategi kan bestå av merkevarebygging, kundearrangementer og markedsføringskampanjer. Markedsføring må tilpasses målgruppens forbrukeratferd og medievaner, noe markedsundersøkelser kan gi innsikt i.
Markedsundersøkelser
Markedsundersøkelser er innsamling og analyse av data om markedet. For virksomheter kan markedsundersøkelser gi verdifull innsikt om kundene. Denne innsikten kan blant annet være til hjelp for å ta strategiske valg om ulike markedsføringstiltak og for å evaluere tidligere beslutninger.
Læringsressurser
Markedsundersøkelser