Tema: Klassemiljø
Nedanfor har vi samla eit forslag til oppgåver de kan jobbe med for å skape eit bra klassemiljø. Forslaga er samla i økter som varer cirka 20–30 minutt, så det passar godt å jobbe med dei i klassens time. Vi har laga eit forslag til progresjon som eignar seg viss de ønsker å jobbe med fleire økter over ein lengre periode. Det er likevel ikkje nødvendig å følge denne rekkefølga. De kan godt velje ut éi eller to økter og berre jobbe med dei.
Kva er det som kjenneteiknar eit godt klassemiljø? I denne oppgåva skal de jobbe i grupper og reflektere over kva de forbind med eit godt klassemiljø. Oppgåva er organisert som ein uhøgtideleg konkurranse mellom gruppene.
Kva kjenneteiknar eit godt klassemiljø?
I ein ny klasse møter du på mange ulike utfordringar. Kva gjer du viss du til dømes ikkje tør å seie noko i klassen, viss du ser at nokon blir haldne utanfor, eller viss du er i ei gruppe som samarbeider dårleg? I denne oppgåva skal de først reflektere åleine over nokre utfordringar, og deretter diskutere ulike casar saman i grupper.
Sosiale medium kan vere ein nyttig og viktig arena for å skape gode relasjonar og eit godt klassemiljø. I denne oppgåva skal de jobbe i grupper og diskutere ulike casar om sosiale medium.
Verdiar som respekt, inkludering, tilhøyrsel, sjølvstende, tryggleik og omtanke er viktige for eit godt klassemiljø. I denne oppgåva skal de jobbe i grupper og finne konkrete døme på kva desse verdiane betyr i klasserommet. Deretter skal de rangere kva verdiar de tenker er viktigast for å skape eit godt klassemiljø.
Korleis vil de ha det i klassen? I denne oppgåva skal de jobbe fram ei felles beskriving av korleis de vil ha det saman i klasserommet. De startar med å jobbe individuelt med å formulere forslag, deretter reflekterer de over forslaga i par, før de diskuterer forslaga i grupper. Til slutt utfører de ei felles avstemming i plenum.