Tema: Læringsmiljø
Nedanfor har vi samla eit forslag til oppgåver de kan jobbe med for å skape eit bra læringsmiljø i klassen. Forslaga er samla i økter som varer cirka 20–30 minutt, så det passar godt å jobbe med dei i klassens time. Vi har laga eit forslag til progresjon som eignar seg viss de ønsker å jobbe med fleire økter over ein lengre periode. Det er likevel ikkje nødvendig å følge denne rekkefølga. De kan godt velje ut éin eller to økter og berre jobbe med dei.
Gruppearbeid kan vere ein effektiv måte å lære på, men det kan òg vere utfordrande. Korleis kan de jobbe saman i grupper på ein betre måte? I denne oppgåva skal de først reflektere over kva som er viktig for å få gruppearbeid til å fungere. Deretter skal de sjå ein film om gruppearbeid og reflektere over det elevane og eksperten seier. Til slutt jobbar de i grupper med å lage reglane for gruppearbeid i klassen.
Korleis jobbe saman i grupper?
Korleis kan de spele kvarandre gode i klassen og skape eit godt læringsmiljø? I denne oppgåva skal de først reflektere over kva som kjenneteiknar eit godt læringsmiljø. Deretter skal de sjå ein film om læringsmiljø og reflektere over korleis de kan skape eit godt miljø for læring i klassen. Til slutt jobbar de i grupper og lagar ein plan med tiltak som kan gjennomførast i klassen for å lære på ein betre måte.
Gode arbeidsvanar er viktige for å lære på skulen. Kva er gode arbeidsvanar, og korleis kan du forandre vanane dine for å lære meir effektivt? I denne oppgåva skal de først reflektere over kva gode arbeidsvanar er. Deretter skal de sjå ein film om gode arbeidsvanar og reflektere over kva for nokon arbeidsvanar som er viktige, og korleis de kan motivere dykk sjølv til å forandre vanar. Til slutt lagar de ein arbeidsplan for dykk sjølve.
Ved å forstå kva som skjer i hjernen når du lærer, vil du kunne få auka tru på dine eigne mogelegheiter for å lære. Det vil igjen gjere det lettare og meir morosamt for deg å lære på skulen. Denne oppgåva består av to leksjonar på 30 minutt kvar med filmar og refleksjonsoppgåver som fokuserer på eit lærande tankesett.
I den første leksjonen skal de lære korleis hjernen fungerer, og kvifor ungdomstida er ein spesielt gunstig periode for å auke hjernekapasiteten. I den andre leksjonen, som bør gjennomførast fire veker etter den første, skal de få kunnskap om kva eit lærande tankesett er, og få tips til korleis de kan bruke det i praksis.