Kampanjeplan for lansering av produkt
Målet med ein kampanjeplan kan vere å skape merksemd rundt ei produktlansering, ei større messe, eit jubileum eller andre typar «events».
Det som skil kampanjeplanar frå ein meir overordna marknadsplan eller kommunikasjonsplan, er at kampanjar har eksakt startdato og sluttdato. Dei kan vare nokre få dagar eller veker. I denne perioden blir det gjerne sett inn mange marknadsføringstiltak på same tid i ulike mediekanalar for å oppnå ønskt resultat.
Kampanjeplanar er mindre opptekne av å analysere situasjonen i forkant og startar heller rett på gjeremåla.
Ein kampanjeplan inneheld gjerne følgjande punkt:
- Produkt: beskriving av kva for produkt du skal lage kampanje for
- Målgrupper: beskriving av kva for målgrupper kampanjen rettar seg mot
- Kampanjemål: beskriving av målsetjing for kampanjen
- Kommunikasjonsbodskap: beskriving av kva for bodskap som skal brukast for å nå fram til målgruppene
- Kommunikasjonskanalar: beskriving av kanalar (medium) som målgruppene kan nåast gjennom
- Aktivitetsplan: beskriving av kva for aktivitetar som skal setjast i verk for å nå måla, samt tidsplan og budsjett for kvar aktivitet
Kampanjeplanen blir planlagd så grundig som mogleg. Hugs å ta med argument for dei vala som blir gjorde. Til slutt kan planen setjast opp i ei oversikt som denne: Kampanjeplan for Digg-produkt frå Prior .
Eksempel på kanalar som blir brukte i reklamekampanjar
annonsering i trykte og nettbaserte medium
innlegg i sosiale medium
radioreklame
reklamefilmar og trailerar på kino, fjernsyn og nett
spesiell emballasje
lokkemiddel i form av tilleggsprodukt eller gevinstar
brosjyrar
reklameplakatar og foldarar
annonsedekor på bussar og drosjer
redaksjonell omtale – omdømebygging
Når planane er skriftleg dokumenterte, er det enklare å styre gjennomføringa og å vurdere resultata.
Kontrollspørsmål i etterkant kan for eksempel vere:
Kva for resultat nådde vi?
Korleis vart resultata samanlikna med det vi planla?
Kva var årsaka/årsakene til avvik (positive og negative)?
Kva kan vi lære av opplegg og resultat frå kampanjen?
Evalueringa har til føremål å finne ut korleis vi seinare kan forbetre oss, og avdekkje kva for erfaringar vi har gjort oss.
Birger M. Vikøren. Reklamekampanje. (2020, 26.november). Store norske leksikon. http://snl.no/reklamekampanje