Statistikk og berekraft
Del 1
Vel eit reisemål i utlandet de er nyfikne på, det kan vere ein storby, eit reisemål i Syden, ei tropisk stillehavsøy eller noko anna.
Undersøk reiselivsstatistikk for reisemålet, til dømes:
Kor mange turistar kjem kvart år?
Kva land kjem turistane frå?
Kor lenge (i gjennomsnitt) blir dei på reisemålet?
Kor stor del av dei lokale innbyggjarane jobbar med reiselivet direkte eller indirekte?
Kor mange hotellsenger er der tilbod om?
Kva aktivitetar er dei mest populære?
Er det ein høgsesong, eller er turistane fordelte jamt ut over året?
Kor viktig er turisme for samfunnet?
Lag ei oversikt, og noter svara.
Del 2
Leit på internett etter informasjon om korleis og i kva grad det blir jobba med berekraft her.
Lag ei oversikt over kva som blir gjort, og kvifor.
Diskuter på kva måte eventuelle tiltak kjem lokalbefolkninga og miljøet til gode.
Prøv å finne ut om det finst ein reiselivsstrategi, sertifiseringsordningar, turistskattar eller anna som det blir jobba med på politisk plan.
Diskuter kvifor det er viktig med berekraftig reiseliv for reisemålet de har valt.
Noter svara.
Del 3
Lag ein presentasjon av funna:
Beskriv og presenter reisemålet.
Forklar korleis dei jobbar med berekraft, og kva det har å seie for lokalsamfunnet.
Dersom berekraft ikkje er på agendaen til reisemålet, kom med konkrete forslag til kva som bør gjerast.
Illustrer med bilete eller filmar.
Presenter for kvarandre.
Diskuter dei ulike reisemåla klassen har valt. Er det nokon som er spesielt gode eller dårlege? Kva kan gjerast betre? Kvifor er det så viktig?