Utforsk religion og religiøsitet i nærområdet
Denne aktiviteten førset at læraren set av tid til utforsking i undervisningstimane, og at du som elev er villig til å bruke noko av fritida di. Dann gjerne par eller grupper i klassen. Det er både gøy og lærerikt å utforske verda saman!
Finn ut kva for faste samlingar/sermoniar som finn stad i regi av trussamfunn og forsamlingar der de bur, og når desse går føre seg.
Bli einige om kven i klassen som oppsøkjer ulike forsamlingar. Gi beskjed på førehand om at de kjem, men be om å få stå eller sitje ein stad der de ikkje verkar forstyrrande inn på det de skal observere. Dersom de ønskjer å registrere det de observerer ved hjelp av videoopptak på mobiltelefonen, må de innhente løyve til det på førehand.
Formuler to problemstillingar
Diskuter gruppevis aktuelle problemstillingar de ønskjer å få svar på når det gjeld religion og religiøsitet i trussamfunn og forsamlingar i nærmiljøet. Deretter blir klassen einige om to problemstillingar som de ønskjer å utforske ved hjelp av observasjon.
Formuler problemstillingane i to enkle setningar. Sjekk at alle i klassen forstår desse setningane på same måten.
Enkelt observasjonsoppdrag
Eit enkelt observasjonsoppdrag kan til dømes gå ut på:
- Registrer kor mange som er til stades, og korleis desse fordeler seg på menn og kvinner.
- Registrer alderssamansetjinga i forsamlinga (barn – unge – middelaldrande – eldre).
- Registrer kva for rutinemessige handlingar som blir gjennomførte i løpet av samlinga/sermonien.
- Registrer korleis det fysiske rommet handlinga går føre seg i er utforma og utsmykka.
Komplekst observasjonsoppdrag
Eit meir komplekst observasjonsoppdrag kan for eksempel gå ut på å registrere kommunikasjonen mellom dei menneska som er til stades:
- Beskriv dei fysiske omgivnadene for kommunikasjonen (stad, innreiing, gjenstandar som inngår i samhandlinga).
- Hva er føresetnaden for kommunikasjonen?
- Kva er hensikta med kommunikasjonen?
- Kva for roller inngår i denne kommunikasjonen?
- Korleis vil du beskrive samspelet mellom rollene?
- Beskriv kroppsspråket til personar som har ulike roller. Kva kjem til uttrykk gjennom det?
- Kva for normer, verdiar og førestillingar kjem til uttrykk gjennom det som blir sagt?
Analyser og tolk
Attende i klassen er tida inne for å systematisere og analysere det materialet de har samla inn gjennom observasjon.
- Kva har de funne ut om dei problemstillingane de bestemte dykk for å belyse?
- Korleis kan det de observerte tolkast i lys av ulike teoriar og perspektiv i faget religion og etikk?