Teknologiens historie
Skriv ut vedlegget og klipp ut korta. (Dersom de vil bruke andre teknologiar, kan de gjere endringar i den vedlagde tekstfila og skrive ut denne).
Filer
- Teknologiske nyvinningar(DOCX)
Jobb saman i par eller små grupper og plasser korta etter kvarandre i den rekkefølga de trur teknologien vart teken i bruk. Er det nokon teknologiar de er sikre på plasseringa av? Kva teknologiar er vanskelegast å plassere?
Diskuter kva de kom fram til felles i klassen.
Ta for dykk kvar av teknologiane, bruk kjelder og finn ut
når teknologien vart utvikla
kven som var hovudaktørar
korleis teknologien påverka menneska som levde på den tida
korleis teknologien påverkar oss som lever i dag
Bruk korta frå oppgåve 1.
Jobb saman i par eller små grupper.
Teikn eit koordinatsystem med x- og y-akse. La tid vere eining på x-aksen og betydning vere eining på y-aksen.
Plasser korta i kronologisk rekkefølge langs x-aksen.
Diskuter og vurder kor stor betydning teknologiane har hatt på livet vårt. Jo større betydning teknologiane har hatt, jo høgare opp på y-aksen skal de plassere teknologien.
Diskuter felles i klassen. Argument for dei vala de tok, og dei vurderingane de gjorde.
Bruk tidslinja/betydningsgradestokken som utgangspunkt for vidare diskusjonar og arbeid.
Var det nokon som styrte utviklinga?
Kunne dei vite kva konsekvensane vart?
Korleis ville vi periodisere historia dersom kriteriet er menneskets påverknad på naturen?
Korbøl, K. (2019). Hva er det felles beste? Historie og bærekraft. I O.A. Kvamme og E. Sæther (Red.). Bærekraftsdidaktikk. Fagbokforlaget.