Vinklar som ikkje ligg mellom 0° og 360°
Du kan bruke den interaktive simuleringa under i arbeidet med oppgåvene.
Filer
2.1.10
a) Forklar korleis du kan bruke simuleringa over til å finne .
Løysing
Simuleringa viser berre vinklar i første omløp. Vi kan finne vinkelen i første omløp som er samanfallande med
Med simuleringa finn vi så at
b) Bruk simuleringa til å finne
cos 495 ° sin 570 ° tan 855 ° cos - 60 ° sin - 30 ° tan - 495 °
Løysing
2.1.11
I kva omløp ligg vinklane nedanfor?
a) 267°
Løysing
Vi har at
b) 840°
Løysing
Vi har at
c) 360°
Løysing
360° ligg akkurat over i andre omløp.
d) 1 500°
Løysing
Vi har at
2.1.12
a) Finn alle vinklane som er slik at
Løysing
Ut ifrå simuleringa får vi at
b) Finn alle vinklane som er slik at
Løysing
Ut ifrå simuleringa får vi at
c) Finn alle vinklane som er slik at
Løysing
Ut ifrå simuleringa får vi at
d) Finn alle vinklane som er slik at
Løysing
Ut ifrå simuleringa får vi at
I det andre omløpet får vi at
2.1.13
Lag eit program som finn ut kva omløp ein positiv vinkel ligg i. Programmet skal sjekke at det ikkje blir skrive inn negative vinklar. Hugs å skrive algoritme til programmet først.
Løysing
Forslag til algoritme:
Set variabelen "vinkel" lik
.- 1 Skriv til skjermen "Dette programmet finn ut kva omløp ein vinkel ligg i.".
Så lenge "vinkel" er mindre enn 0:
Skriv til skjermen "Skriv inn storleiken på vinkelen: ".
Ta imot verdien frå brukaren og lagre han i variabelen "vinkel".
Dersom "vinkel" er mindre enn 0 eller større enn 360:
Skriv til skjermen "Vinkelen <vinkel>° er utanfor det gyldige området.".
Set variabelen "testvinkel" lik "vinkel".
Set variabelen "omloep" lik 1.
Så lenge "testvinkel" er større enn eller lik 360:
Set "testvinkel" lik "testvinkel" minus 360.
Set "omloep" lik "omloep" pluss 1.
Skriv til skjermen "Vinkelen <"vinkel">° ligg i <"omloep">. omløp.".
Forslag til programkode: