THUN
Denne caseoppgåva er fin å bruke som om det skulle vore ein reell skriftleg eksamen – så langt det let seg gjere. Sjå retningslinjer for eksamen nedanfor.
Mote- og tekstilindustrien er den nest mest forureinande industrien i verda. Dei siste 20 åra har klesproduksjonen dobla seg – til over 100 milliardar plagg i året. I tillegg er det berre ein prosent av kleda som blir resirkulerte. Ifølge tal frå SIFO har nordmenn i gjennomsnitt 359 plagg i klesskapet. Kvart femte plagg blir sjeldan eller aldri brukt, og vi kastar i snitt 23 kilo klede kvart år.
For å produsere éi enkelt T-skjorte trengs det 1 400 liter vatn. Det svarer til meir enn ti fulle badekar. Bomull er nemleg ein veldig tørst plante, og kleda våre kan dermed ha ein svært negativ påverknad på miljøet. Det blir òg brukt mykje kunstgjødsel og sprøytemiddel på bomullsmarkene.
Grete Thundal er ein kjend influensar som tek miljøet på alvor. Ho ønsker å bidra positivt i verda ved å lansere sitt eige klesmerke. Merket skal heite THUN og ta utgangspunkt i det nordiske. Miljø og samfunnsengasjement skal vere sentrale verdiar.
Grete Thundal ønsker å skape klede av høg kvalitet, og ho vil legge noko av produksjonen i Noreg og resten til utlandet. Målet er at kundane skal tenke meir på kvalitet enn på kvantitet og dermed kjøpe plagg som er slitesterke og varer lengre. THUN ønsker spesielt å nå ut til ungdommen med bodskapen om eit berekraftig forbruk basert på resirkulerte materiale.
I tillegg til opplysningane i situasjonsskildringa ovanfor må du setje eigne føresetnader der du meiner det er nødvendig.
Oppgåve 1
Kom med eit forslag til ein merkevarestrategi for klesmerket THUN, der du gir grunngitte tilrådingar til merkevarebygginga.
Oppgåve 2
Gjer greie for ulike faktorar som påverkar prissetjing og anbefal ein prisstrategi for THUN.
Oppgåve 3
Drøft THUNs samfunnsansvar ut frå eit etisk, lovmessig og forretningsmessig perspektiv. Gjer greie for korleis graden av samfunnsansvar påverkar omdømmet for verksemda.