Kjegle-Jo
I denne aktiviteten skal to lag spele mot kvarandre. Alle brukar kjegler til å kaste og motta ein ball. Skåringa skjer inni ein målgard.
Del dykk inn i lag på seks–sju elevar.
Heile klassen må i fellesskap bli einige om reglar, til dømes:
Kor mange skritt skal det vere lov å ta?
Er det berre lov å kaste framover?
Skal kroppskontakt vere lov?
Kor stor skal banen vere?
Tips: Reglane for kastretning og talet på tillatne skritt bør hengje saman.
Kvart lag diskuterer og kjem fram til ein felles taktikk, med utgangspunkt i felles reglar, om korleis dei skal samarbeide for å klare å skåre. Finn ut kva kvar enkelt kan bidra med. Til dømes spring nokre fort, nokre er gode til å kaste, nokre er uthaldande, nokre er gode til å leie, nokre er gode til å motivere, nokre spreier godt humør og så vidare. Bruk denne informasjonen til å utforme lagtaktikken. Sørg for at alle på laget har ei oppgåve.
To lag speler mot kvarandre.
Alle deltakarane treng ei kjegle kvar, alle bør ha kjegle med lik storleik.
Éin ball er i spel om gongen. Bruk ein ball som er så liten at han får plass oppi kjegla, men så stor at han likevel ikkje set seg fast i kjegla.
Pasning og mottak skjer ved hjelp av kjegla. Du kan ikkje kaste eller ta imot ballen med hendene. Pasninga startar ved at ballen ligg oppi kjegla.
Skåring skjer ved pasning til ein lagspelar som står inne i ein målgard. Dette kan vere ein rockering, ei matte, ein benk eller ein boks av kjegler. Lagspelaren må ta imot for at det skal bli skåring. Motspelarar har ikkje tilgang i målgarden.
- Spel gjerne turnering, der alle laga speler mot kvarandre.
Ta ein kort timeout etter å ha spelt i fire–fem minutt. Diskuter med laget ditt om reglane de har bestemt, fungerer slik de trudde. Bør de gjere endringar?
Mellom kvar kamp diskuterer laget om taktikken har fungert eller ikkje. Om han ikkje har fungert som planlagt, må de gjere endringar.
Diskuter internt i laget kva som fungerte, kva som ikkje fungerte, og kvifor det ikkje fungerte.
Del erfaringane dykkar om å utforme reglar og taktikk med resten av klassen.