Hopp til innhald

Fagstoff

System for kundeoppfølging

Kundar er ikkje så lojale som vi ønskjer å tru. Det er stadig fleire konkurrentar i marknaden, noko som gjer at service og kundeoppfølging blir viktigare. Eit godt system for kundeoppfølging kan gjere forskjellen mellom bedriftene i kampen om kundane.
Tre ringpermar, av dei ein merkt med DATA, ligg på ein pult med to penner og ei notisblokk. Biletet illustrerer ein "gammaldags" database. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Lojale kundar

Vi veit at kundeservice er vesentleg for å få fornøgde kundar, og for å få lojale kundar må bedrifta følgje opp kundane òg etter kjøpet. Bedrifta må heile tida jobbe for å få lojale kundar. Det treng ikkje nødvendigvis vere ein omfattande jobb for salsmedarbeidaren, men kundeoppfølging må setjast i system og bli ein del av den daglege drifta.

Eit døme på kundeoppfølging er at du som salsmedarbeidar spør kunden om dei vil bli med i kundeklubben til bedrifta eller i eit lojalitetsprogram. Då får du lagd nye kundar inn i databasen til bedrifta.

System for kundeoppfølging

For at bedrifta skal jobbe effektivt med sal og kundeoppfølging, er eit digitalt CRM-system (Customer Relations Management) heilt avgjerande. CRM handlar om å byggje gode kunderelasjonar og gjere kundeoppfølginga meir tilpassa kundane.

Det finst mange måtar å følgje opp kundane på, til dømes ei tekstmelding, ein telefonsamtale, eit brev og til og med personleg oppmøte.

Tekstmelding og e-post er effektivt sidan det kan sendast raskt, og du kan følgje med på kommentarar og tilbakemeldingar. Sist, men ikkje minst, er effekten målbar. Ofte blir du òg spurt om å svare på ei kort kundeundersøking, noko som òg er ei form for kundeoppfølging.

Ved å bruke eit CRM-system får vi samla inn alle kunderelaterte prosessar, slik som sal, kundeservice og marknadsføring, på éin stad. I systemet kan du lagre alle aktivitetar, til dømes e-postar, marknadskampanjar og telefonsamtalar, noko som gjer det lettare å ha kunden i fokus uansett kven i bedrifta som er i kontakt med kunden.

Det finst hundrevis av digitale CRM-verktøy på marknaden, og mange av dei er gratis, men då med visse avgrensingar. Du må først og fremst tenkje på kva behov bedrifta har.

Blant norske CRM-system kan vi nemne SuperOffice, webCRM, BilligCRM, Lime og 360 Business Tool. Blant dei store utanlandske løysingane har vi Microsoft Dynamics, Oracle E-Business Suite og HubSpot.

Relatert innhald

Ein kundedatabase er eit elektronisk kundekartotek med informasjon om kundane og kontakten deira med leverandøren.

CC BY-SASkrive av Cathrine Meyer Johansen.
Sist fagleg oppdatert 01.06.2021

Læringsressursar

Kundeoppfølging