Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Kundeservice over telefon

Når du er ny på jobben, kan det være litt skummelt å svare på jobbtelefonen. Det kan være kjekt med en instruks som forteller deg hvordan du skal svare, og hvordan du kan yte kundeservice over telefon.
Ung kvinne holder en telefon mot øret og gisper sjokkert. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgave: Lag en instruks for praksisbedriften din

Når du er ny på en arbeidsplass, kan det være litt skummelt å svare på jobbtelefonen den første tiden. Derfor hadde det vært fint med en instruks som forteller litt om hvordan dere skal svare, og hvordan dere yter kundeservice over telefon på arbeidsplassen. Om du er usikker, kan du spørre lederen din.

I denne oppgaven skal du lage en instruks til nyansatte om hvordan de skal behandle telefoner fra kunder og andre.

Gjennomføring

  • Lag en instruks med minst fem punkter.
  • Les opp punktene dine for de andre i klassen.
  • Diskuter. Er det noen punkter flere har? Og hva er ulikt?
  • Bruk klassens punkter til å lage en generell instruks som dekker kundeservice over telefon for de fleste arbeidsplasser.
CC BY-SASkrevet av Tove Knutsen og Cathrine Meyer Johansen.
Sist faglig oppdatert 08.05.2020

Læringsressurser

Eksternservice – kundeservice