Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Kundemøter på nettsider

Stadig flere kundemøter skjer på nettsiden til bedriftene. Hvilket møte ønsker du at kundene dine skal få med din bedrift?
En kvinne ser etter en innkvartering i Berlin i en app på et nettbrett. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgave 1

Gå inn på nettsiden til Tripadvisor.

  1. Søk opp hotell i nærområdet ditt. Hva slags omtale har de fått?
  2. Søk opp et hotell du selv har bodd på. Er du enig i omtalen det har fått?
  3. Vurder hvor viktig Tripadvisor er som «ansikt utad» for en bedrift.
  4. Hva tror du er viktig for å få god omtale?

Oppgave 2

Tenk deg at du jobber i en bedrift som ønsker å benytte Facebook til å kommunisere med kundene.

  1. Hvor i organisasjonen mener du denne oppgaven bør ligge? Begrunn svaret.
  2. Hvordan bør organisasjonen legge opp rutinene for at dette skal bli et godt verktøy for dem?

Oppgave 3

Mange butikker har et kundefordelsprogram som del av sin kundeservice.

  1. Forklar hva et kundefordelsprogram er, og gi eksempler på butikker i nærmiljøet som har et slikt tilbud til sine medlemmer.
  2. Innhent opplysninger om en bedrift som tilbyr et kundefordelsprogram. Lag en presentasjon som tar for seg følgende:
    1. kort om bedriften
    2. om kundefordelsprogrammet deres
    3. hva du synes er bra med kundefordelsprogrammet
    4. forslag til utvidelser eller forbedringer
CC BY-SASkrevet av Tove Knutsen.
Sist faglig oppdatert 30.03.2020

Læringsressurser

Eksternservice – kundeservice