Kundeservice og kunderelasjoner
Hva blir oppfattet som god kundeservice? Diskuter ut fra konkrete eksempler.
Se videoen "Kunsten med kundeservice" nedenfor. Legg spesielt merke til hva de i filmen mener er avgjørende for at kunder skal oppleve kundeservicen som god. Skriv ned mens du ser filmen.
I videoen "Kunsten med kundeservice" kan du blant annet høre om hvor viktig det er å kunne "lese mellom linjene" i kommunikasjonen med kundene. Gjør rede for hva som menes med dette.
Samtaleroboter, også kalt chat-roboter eller chatbots, benytter kunstig intelligens. Flere bedrifter bruker denne typen løsning som et serviceelement i sin kundeoppfølging.
Drøft fordeler og ulemper med bruk av samtaleroboter.
Diskuter hvorvidt samtaleroboter kan etterligne menneskelig intelligens på en måte som bidrar til god kundeservice.
Skriv et refleksjonsnotat med tittelen "Kunsten med kundeservice" der du reflekterer over hva det vil si å beherske kunsten kundeservice i din praksisbedrift.