Finn ditt CRM-system
I denne oppgaven skal du bruke utplasseringsbedriften din som utgangspunkt. Hvis ikke det lar seg gjøre, kan du bruke en annen bedrift du kjenner til.
Bedriften ønsker et bedre system for kundeoppfølging, både for å få nye kunder og for å øke salg, mersalg og gjensalg. De er usikre på hva de skal velge og har bedt deg om hjelp.
Lag en kort beskrivelse av bedriften og hvordan de gjennomfører kundeoppfølgingen sin i dag. Har de allerede et CRM-system?
Lag en kort beskrivelse av hvilke behov bedriften skal dekke med et nytt system.
Bruk beskrivelsen til å finne ulike alternativer på nettet:
Finn det billigste.
Finn det dyreste.
Finn et norsk alternativ.
Finn et utenlandsk alternativ.
Lag en presentasjon av de ulike alternativene, og diskuter fordelene og ulempene med dem.
Kom med din anbefaling. Begrunn valget ditt i presentasjonen.
Hold presentasjonene for hverandre, og diskuter:
ulike behov for ulike bedrifter
fordeler og ulemper med de ulike alternativene
hva som skiller dyre CRM-løsninger fra gratis/billige CRM-løsninger