Hopp til innhold
Oppgave

God kommunikasjon i kundeoppfølgingen

I denne oppgaven skal du reflektere over hvordan god kommunikasjon bidrar til å lykkes med kundeoppfølgingen og fremmer salg, mersalg og gjensalg.
I filmen møter vi representanter fra fire ulike typer virksomheter som forteller hvorfor det er viktig med god kommunikasjon internt og eksternt ut mot kunder. Video: Terranova / CC BY-NC-ND 4.0

Oppgave 1

Se videoen "God kommunikasjon på jobb" ovenfor. Noter samtidig stikkord om hva som kjennetegner god kommunikasjon på jobb.

Oppgave 2

På hvilke måter bidrar god kommunikasjon til å fremme salg, mersalg og gjensalg? Begrunn.

Oppgave 3

Forklar hvordan den interne kommunikasjonen i bedrifter påvirker kundeoppfølgingen deres.

Oppgave 4

God kommunikasjon internt og eksternt ut mot kunder er viktig for å lykkes. Hvordan begrunnes dette i filmen?