Hopp til innhold

Fagstoff

Podkast om målgrupper og digital dataanalyse

Lytt til podkasten med programleder Berit Boman i samtale med lederen i Try Råd, Sindre Beyer. I samtalen snakker de blant annet om målgrupper og digital dataanalyse. Ta notater underveis når du lytter.
 Fingre over PC og mobiltelefon. Foto.

TRY Råd

I podkasten nedenfor hører vi programleder Berit Boman i samtale med lederen i Try Råd, Sindre Beyer. Sindre driver et selskap
som blant annet jobber med å hjelpe store og små virksomheter med å velge målgruppe og nå ut til den, og med hvordan de kan kommunisere med målgruppa. Sindre er i tett dialog med selskaper som Google og Facebook i arbeidet sitt.

Sindre har uttalt følgende:

Det er gøy å se en YouTube-video, men du legger igjen digitale spor for hvert klikk du gjør, noe som igjen gjør deg til en del av målgruppa for markedsføring. Har du sett på et slankeprodukt, setter Google en merkelapp på deg. Det selger de igjen til andre annonsører som tenker at du vil slanke deg og trenger det de kan tilby. Du får altså se ting gratis, men betaler med at de får ting av deg.

Lytt til podkasten og ta notater

Ung kvinne smiler og ser opp på snakkeboble med teksten "Markedsføring og ledelse". Ved siden av henne er det seks ulike ikoner: ropert, lyspære, tannhjul, stigende graf, globus og mobiltelefon. Illustrasjon.
Markedsføring og ledelse

Markedsinformasjon, markedsundersøkelser og digital dataanalyse

En podkast om hvordan ny teknologi kan hjelpe deg med å finne fram til akkurat rett målgruppe for å selge mer. Vi snakker med Sindre Beyer som jobber i Try-huset, et av Norges største kommunikasjonsh...

0:00
-0:00

Relatert innhold

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 21.01.2021

Læringsressurser

Segmentering og målgruppevalg