Denne podkastserien gir innsikt i aktuelle temaer innen markedsføring og ledelse. Programlederne Sarah Natasha Melbye, Berit Boman, Sivert Isaksen-Warth og Knut Skeie Solberg snakker med ulike fagpersoner, og samtalene tar for seg temaer som forbrukeratferd, gründervirksomhet, bærekraftig utvikling, konkurransemidlene, ledelse, intern markedsføring, markedsundersøkelser og lovverk. Du får blant annet innblikk i hvordan det er å markedsføre Norges største fornøyelsespark, og hvordan distribusjonen i virksomheten Oda fungerer. Vi møter også Martin Skardal, som forteller sin historie om grønn markedsføring for en bedre verden.
Podkastene er aktuelle for elever i videregående opplæring, men de passer også for alle som er interessert i markedsføring og ledelse.
Da podkasten ble spilt inn var Stine Trygg-Hauger administrerende direktør for Clas Ohlson. I 2021 byttet hun jobb og ble norgessjef for sportskjeden XXL.
Hvordan markedsføres Norges største fornøyelsespark?
Fornøyelsesparken Tusenfryd ble åpnet i 1988 og er nå en av Norges største fornøyelsesparker. Tusenfryd har nesten en halv million besøkende i året. Administrerende direktør Bjørn Håvard Solli fortell...
Nesten alle produkter og tjenester er avhengige av markedsføring for å nå ut til kundene. Men for at markedsføringen ikke skal komme helt ut av kontroll, er det behov for lovgivning rundt dette. Det h...
Digitalisering og enklere handel over landegrensene gjør at det stadig kommer nye aktører til, og det gir en tøffere konkurranse. Det er viktigere enn noen gang å vite hva som påvirker forbrukeratferd...
Distribusjon defineres ofte som alle aktiviteter og tiltak en bedrift setter i verk for å organisere varestrømmen fra produsent til sluttbruker. Det betyr at distribusjon er grunnlaget for det aller m...
Sophie Wiik er grønn gründer, investor, foredragsholder og matredder. I samtale med programleder Sarah Natasha Melbye snakker hun om gründervirksomhet og bærekraft.
Martin Skadal er 25 år, bor i Bergen og leder i dag to frivillige organisasjoner. Den ene heter World Saving Hustle og den andre Altruism for Youth. I tillegg har han en "start-up" innenfor media som ...
God ledelse kan være mye forskjellig, men uavhengig av hvilken stil man velger å ha som leder, er de fleste enige i at god ledelse og kulturbygging er viktig for suksessen til en bedrift. I denne epis...
Markedsinformasjon, markedsundersøkelser og digital dataanalyse
En podkast om hvordan ny teknologi kan hjelpe deg med å finne fram til akkurat rett målgruppe for å selge mer. Vi snakker med Sindre Beyer som jobber i Try-huset, et av Norges største kommunikasjonsh...
Ledere som får til å motivere sine medarbeidere og bygge sterke kulturer, lykkes oftere med å få medarbeidere som er ambassadører for en virksomhet. I denne podkasten hører du Knut Skeie Solberg i sam...
Hva er målsetningen med markedsføring og hvilke tiltak må vi sette i verk for å oppnå ønsket effekt? I denne podkasten hører du Knut Skeie Solberg i samtale med Elisabeth Rage Taranger som er director...
Har du noen gang tenkt på hvorfor mange kjøper akkurat Kvikk Lunsj når de skal ut på tur? I denne podkasten hører du Knut Skeie Solberg i samtale med professor i markedsføring på BI Lars Erling Olsen ...