Hopp til innhold

Fagstoff

Målgrupper for merkevarene Ball og Cutters

I filmene får vi et innblikk i målgruppevalget til merkevarene Ball og Cutters. Vi ser også på hvordan de jobber for å nå ut til målgruppene sine.

Etter å ha hatt sin storhetstid på 1980-tallet er klesmerket Ball tilbake. I videoen nedenfor forteller Reidar Hartmann hvilke målgrupper de ønsker å nå ut til.

I videoen nedenfor kan du se et intervju med gründeren av frisørkjeden Cutters, Lasse Smedsvig. Lasse forteller om Cutters' målgrupper og om hvordan de benytter ulike former for markedskommunikasjon for å nå ut til målgruppene.

Tenk over

Hvilke segmenteringskriterier benytter Cutters?

Hvilken segmenteringsstrategi benytter Cutters?

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 27.01.2021

Læringsressurser

Segmentering og målgruppevalg