Målgruppevalg og forretningsidé for New Smoothie Energy
Tenk deg at du får ansvar for å utarbeide forretningsidé og velge målgruppe for en tenkt ny bedrift med navnet New Smoothie Energy.
Virksomheten skal lansere et nytt produkt som følger en trend i tiden med sunn og naturlig mat. Smoothien er en ferdigdrikk laget med bær og spinat, og i tillegg er den tilsatt ekstra vitaminer og proteiner. Smoothien selges i en resirkulert flaske.
New Smoothie Energy mener at smoothien deres har et konkurransefortrinn med det høye innholdet av proteiner og vitaminer. Smoothien passer fint som et mellommåltid og til å nyte etter trening.
Ta i bruk de forutsetningene du mener er nødvendig for å svare på oppgaven.
- Formuler en setning som du mener kan være en passende forretningsidé for New Smoothie Energy.
- Forklar hvordan du mener New Smoothie Energy kan bruke de ulike segmenteringskriteriene. Bruk relevante fagbegreper.
- Identifiser og beskriv, så presist som mulig, hva du mener kan være primærmålgruppa til New Smoothie Energy.
Relatert innhold
I denne oppgaven skal du anbefale markedskommunikasjon for en tenkt ny virksomhet med navnet New Smoothie Energy.