Mengdetrening på substantivfrasar
Dette er tredje trinn i ein læringssti om substantivfrasar. Gå til fagartikkelen "Å skrive substantivfrasar" for å lære meir om substantivfrasar i bestemt og ubestemt form.
I den første setninga står det ein substantivfrase i ubestemt form. I den andre setninga står substantivfrasen i bestemt form med ein bestemmar framfor, men både beskrivar (adjektiv) og kjerne (substantiv) manglar. Fyll ut i rett form.
Døme:
Eg har ein god venn. I dag skal eg besøke den gode vennen.
I den andre setninga står det ein substantivfrase i bestemt form. I den første setninga står substantivfrasen i ubestemt form med ein bestemmar framfor, men både beskrivar (adjektiv) og kjerne (substantiv) manglar. Fyll ut i rett form.
Døme:
Eg har ein god venn. I dag skal eg besøke den gode vennen.
I denne oppgåva er målet at du skal lage eigne substantivfrasar i både bestemt og ubestemt form.
Lag ei kort historie. Historia skal innehalde substantivfrasar med både bestemmar (determinativ), beskrivar (adjektiv) og ein kjerne (substantiv). Desse skal stå i både bestemt og ubestemt form.
Byt historia med ein annan elev i klassen. Gi kvarandre tilbakemelding på om de har fått til å lage riktige substantivfrasar i bestemt og ubestemt form.
Du kan bruke orda under i historia di, eller finne på eigne ord.
Bestemmar (determinativ) | Beskrivar (adjektiv) | Kjerne (substantiv) |
---|---|---|
ein nokon han alle | glad ung trist fin | mann jente hus blomstrar |
Gå vidare i læringsstien for å lære om substantiv med etterstilte bestemmarar.
Relatert innhald
På norsk er det vanleg å bruke etterstilt bestemmar for å vise eigedomsforhold. Korleis gjer du det?