Hopp til innhald

Fagstoff

Konflikthandtering

Servicemedarbeidarar skal kunne vurdere konfliktrisiko i ulike situasjonar og foreslå tiltak for å førebygge og handtere konfliktrisiko.
To kvinner diskuterer på eit kontor. Dei gestikulerer med armane og ser engasjerte ut. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Kvar oppstår konfliktar?

Konfliktar kan oppstå overalt, også på arbeidsplassen. Som servicemedarbeidar er det viktig å kunne vurdere kva som kan skape ein konflikt, korleis ein kan unngå konfliktar, og korleis ein kan setje inn tiltak for å handtere konfliktar.

Kva bør du vite om konfliktar?

Som servicemedarbeidar er det viktig at du

  • har kunnskap om ulike typar konfliktar
  • kjenner til korleis konfliktar kan utvikle seg og bli forsterka
  • evnar å handtere konfliktar
  • har kunnskap om kommunikasjon, slik at du ikkje bidreg til å forsterke konflikten

Konfliktar er samanstøytar mellom interesser, verdiar og handlingar. På arbeidsplassen kan det oppstå konfliktar mellom

  • arbeidsgivar og medarbeidar(ar)
  • to eller fleire medarbeidarar
  • medarbeidarar og kundar

Konsekvensar av konfliktar i arbeidslivet kan vere dårleg arbeidsmiljø, uvennskap, krenkingar, dårleg sjølvtillit, sjukmeldingar, dårleg kundeservice, dårleg omdømme for butikken og redusert omsetning.

For å kunne avdekkje konfliktrisiko må ein kunne kjenne att og oppdage teikn på at ein konflikt kan oppstå.


Relatert innhald

Konflikttrappa er ein modell som forklarer korleis ein konflikt gjerne utviklar seg. Det er enklast å handtere ein konflikt på det nedste trinnet i trappa.

CC BY-SASkrive av Monica Gjertsen Steinbakk. Rettshavarar: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist fagleg oppdatert 21.09.2023

Læringsressursar

Konflikthandtering