Konflikthandtering
Konfliktar kan oppstå overalt, også på arbeidsplassen. Som servicemedarbeidar er det viktig å kunne vurdere kva som kan skape ein konflikt, korleis ein kan unngå konfliktar, og korleis ein kan setje inn tiltak for å handtere konfliktar.
Som servicemedarbeidar er det viktig at du
- har kunnskap om ulike typar konfliktar
- kjenner til korleis konfliktar kan utvikle seg og bli forsterka
- evnar å handtere konfliktar
- har kunnskap om kommunikasjon, slik at du ikkje bidreg til å forsterke konflikten
Konfliktar er samanstøytar mellom interesser, verdiar og handlingar. På arbeidsplassen kan det oppstå konfliktar mellom
- arbeidsgivar og medarbeidar(ar)
- to eller fleire medarbeidarar
- medarbeidarar og kundar
Konsekvensar av konfliktar i arbeidslivet kan vere dårleg arbeidsmiljø, uvennskap, krenkingar, dårleg sjølvtillit, sjukmeldingar, dårleg kundeservice, dårleg omdømme for butikken og redusert omsetning.
For å kunne avdekkje konfliktrisiko må ein kunne kjenne att og oppdage teikn på at ein konflikt kan oppstå.
Relatert innhald
Konflikttrappa er ein modell som forklarer korleis ein konflikt gjerne utviklar seg. Det er enklast å handtere ein konflikt på det nedste trinnet i trappa.
Her skal vi se på en konkret metode med fem trinn som du kan bruke dersom du skal takle en situasjon der det er risiko for konflikt.