Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Rollespel i konflikthandtering

Rollespel er ein god måte å førebu seg på arbeidssituasjonar. Rollespel aukar ferdigheitene dine når det gjeld å møte konfliktsituasjonar. Ved å gjennomføre rollespel kan du òg forstå ulike situasjonar betre, som igjen er med på å gjere deg betre førebudd.
Elevar som samarbeider to og to. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Jobb saman to og to. Den eine har rolla som kunde, den andre som tilsett.

Vel mellom oppgåve A eller B. I begge oppgåvene er det viktig at alle tek oppgåva seriøst.

  1. Skriv først dialogen mellom medarbeidaren og kunden. Læraren kan gjerne komme med innspel/kommentarar på dette og eventuelt òg setje karakter.
  2. Framfør deretter dialogen som rollespel for lærar og klassen.

Det betyr at du kan få to karakterar på dette arbeidet.

A) Klesbutikk – ein kunde med kjærleikssorg

Kunden har akkurat gjort det slutt med kjærasten og har kjærleikssorg. Butikkmedarbeidaren i klesbutikken er i ferd med å stengje butikken. Klokka er 18. Butikkmedarbeidaren møter kunden og seier: «Vi har dessverre stengt.» Kunden blir raskt irritert og tek ein ufyseleg og usakleg tone.

Kunden skal prøve å overtale butikkmedarbeidaren til å sleppe han/henne inn i butikken. Butikkmedarbeidaren skal kjenne korleis det er å bli kjefta på, og skal samstundes prøve ut prinsippa for konflikthandtering.

B) Leikebutikk – ein rusa kunde

Butikkmedarbeidaren jobbar i ein leikebutikk på eit kjøpesenter. Ein kunde er rusa og på veg inn i butikken. Butikkmedarbeidaren ønskjer ikkje denne kunden inn i butikken. Oppgåva til butikkmedarbeidaren er å hindre kunden i å komme inn i butikken, samstundes som han/ho prøver ut prinsippa for konflikthandtering.

CC BY-SASkrive av Monica Gjertsen Steinbakken. Rettshavarar: Amendor AS og NKI Forlaget
Sist fagleg oppdatert 13.05.2018

Læringsressursar

Konflikthandtering