Prising av partigods
For transportøren er det viktig å få betalt for heile transportvolumet. Vi kan angi volumet i kubikkmeter og berekne ein frakt i samsvar med det. Vi kan òg bruke omgrepet lastemeter og berekne frakt etter kor mange lastemeter godset tek opp av plassen.
Dei fleste bruker i dag semitrailerar. Ein semitrailer har ei innvendig lastelengde på 13,6 m (det vil seie 13,6 lastemeter) og ei innvendig breidde på 2,4 m, mens den innvendige høgda kan variere frå 2,3 til 3,0 m.
Vi tek utgangspunkt i ein semitrailer med følgande innvendige mål: 13,6 m lengde, 2,4 m breidde og 2,3 m høgde.
Det totale lastevolumet blir
Samla lastekapasitet kan til dømes vere gitt opp til 25 tonn i vognkortet. Vi fordeler dei 25 tonna på
Då får vi at 1
I staden for å rekne om frå volum til fraktberekningsvekt kunne vi ha rekna om frå lastemeter til fraktberekningsvekt. Då får vi
Éin lastemeter tek altså opp eit volum på
Når eit lastevolum på 1
I praksis bruker transportørane fraktberekningsvekter på 1 850 kg per lastemeter for europatrafikken sin med semitrailerar og 2 000 kg for Norden-transportar (vogntog).
No kan vi berekne fraktberekningsvekt per pallplass. Ein vanleg europall har ytre mål på 1,2 m x 0,8 m. Desse kan vi laste anten tre ved sida av kvarandre eller to i breidda. Vi får då tre pallar på 1,2 lastemeter eller to pallar på 0,8 lastemeter. Gjennomsnittleg tek då kvar pall opp 0,4 lastemeter.
Fraktberekningsvekt for ein pall som skal fraktast i Norden, der det blir berekna 2 000 kg per lastemeter, blir då
Til Europa elles, der vi skal berekne 1 850 kg per lastemeter, blir fraktberekningsvekta