Drøft: Korleis påverkar media individ og samfunn?
Medium utgjer ein stor del av kvardagen vår, og har kraft til å påverke både samfunnsutviklinga og livet til den enkelte.
Lag ei problemstilling som handlar om korleis ulike medium påverkar individ og samfunn. Du kan velje å gå i djupna på enkelte medium eller å ha eit meir overordna blikk på medium generelt.
Du kan velje om du vil skrive ein drøftande fagartikkel, eller om du vil drøfte problemstillinga munnleg, åleine eller i samtale med andre.
Definer ei målgruppe for teksten, og tilpass utforminga av teksten etter denne målgruppa.
Bruk punkta nedanfor som støtte i arbeidet med oppgåva:
Les dei to fagartiklane om mediepåverknad under.
Noter punkt frå artiklane som du synest seier noko viktig om temaet.
Diskuter temaet i par eller grupper, og lag ei liste over ulike sider ved saka som kjem fram i diskusjonen.
Del listene i klassen etterpå. Noter punkt frå andre grupper som du synest er interessante.
Relatert innhald
Nye medium skaper ofte nye bekymringar for skadeverknader dei kan ha på barn og unge. Korleis påverkar medium oss som individ?
Korleis påverkar mediesituasjon samfunnet vårt på både godt og vondt?
Sjå på notata frå førre steg, og lag ein førebels plan for kva for ulike sider ved saka du vil skrive om.
Lag eit tokolonne-notat der du skriv dei utvalde punkta til venstre og utdjupar punkta med eigne refleksjonar og døme til høgre.
Gjer eit kjeldesøk for å belyse kvart punkt med fakta og tal. Forslag til kjelder for statistikk over mediebruk:
SSB: Norsk mediebarometer 2020
Medietilsynet: Barn og medium 2020
Ungdata: RapportarGjer eit kjeldesøk for å belyse kvart punkt med døme og perspektiv frå andre sine diskusjonar om dette. Moglege kjelder kan vere dokumentarar, debattinnlegg, fagartiklar og kronikkar om ulike sider ved saka.
Forslag til kjelder:
NRK: Uro: sjukt sosial
NRK: Innafor: influenser
NRK: Folkeopplysninga: Make Lillestrøm great againLegg til stikkord frå kjeldene og lenkjer til kjelder i høgre-kolonnen i notatet ditt.
Be om rettleiing frå læraren undervegs i arbeidet med utgangspunkt i det du har jobba med i dette notatet.
Noter ned tilbakemeldingar frå læraren i høgre-kolonnen ved kvart punkt.
No er du klar for å produsere den drøftande teksten din. Bruk kunnskap om tekstar og ulike kommunikasjonssituasjonar i utforminga. Anten du vel ei munnleg eller skriftleg form på oppgåva di, må ho ha med desse punkta:
Ha ei innleiing som introduserer problemstillinga og vekkjer interessa til mottakarane for temaet.
Ha ein hovuddel som belyser og diskuterer ulike sider ved problemstillinga. Hugs å oppgi kjelder.
Ha ei avslutning som samlar trådane frå drøftinga om påverknaden til media. Har du fått eit nytt syn på saka eller kome fram til ein konklusjon gjennom å gå grundig inn på dei ulike sidene ved dette temaet?
Relatert innhald
Kva må du tenkje på for å tilpasse tekstar til ulike kommunikasjonssituasjonar?