Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Førebygging av diabetes type 2

Diabetes type 2 blir rekna som ein livsstilssjukdom som kjem av lågt aktivitetsnivå, usunt kosthald og overvekt. Sjukdommen oppstår oftast hos vaksne, men stadig fleire unge menneske får òg påvist for høgt blodsukker som inneber at dei er i ferd med å utvikle eller har utvikla diabetes type 2.

Sjå filmen som inspirasjon før de startar på oppgåvene.

Oppgåve 1. Diskuter i grupper

  1. Kvifor er det viktig å motivere ungdom til ein livsstil som førebygger diabetes?

  2. Kva for nokre konkrete førebyggande tiltak mot diabetes vil du tilrå for ungdom i aldersgruppa di?

  3. Kva kan vere utfordringane med å få ungdommar til å følge råd om kosthald og livsstil for å førebygge diabetes og andre livsstilssjukdommar?

Oppgåve 2. Lag ein motivasjonsfilm

Filmen skal gi sjåarane auka kunnskap om diabetes, men hovudformålet er å skape motivasjon til å innføre levevanar som førebygger sjukdommen. Filmen kan visast i vg1-klassene på helse- og oppvekstfag, vg2 barne- og ungdomsarbeidarfag og andre klassar på skulen, og det er viktig at de tenker på korleis de skal få fram bodskapen på ein måte som fenger målgruppa.

Filmen bør vare mellom tre og fem minutt og innehalde informasjon om

  • oppgåva til insulinet

  • kva diabetes er

  • forskjellen på diabetes type 1 og type 2

  • regulering av blodsukker

  • behandling

  • konkrete råd om tiltak for å førebygge diabetes type 2

Oppgåve 3. Spørjeundersøking

Lag eit digitalt spørjeskjema for å undersøke i kor stor grad filmen dykkar motiverer til livsstilsendringar. Det kan vere lurt å ha med spørsmål om eigenvurdering av eigen livsstil og helsetilstand, og om det er nokre av forslaga dykkar dei vil innføre i sin eigen kvardag.

Oppgåve 4. Presentasjon

Kvar gruppe går på besøk i ein eller fleire klassar etter avtale med lærarane. Vis fram filmen dykkar og be dei svare på spørsmåla etterpå.

Oppgåve 5. Oppsummering og refleksjon

  1. Samanfatt svara i gruppa, og lag eit notat som samanfattar svara de fekk.

  2. Refleksjon i gruppa.

    1. I kor stor grad klarte de å motivere elevane til livsstilsendringar?

    2. Er det nokon av svara som overraskar dykk? Grunngi.

    3. Kva har de sjølve lært av denne oppgåva?

  3. Kvar gruppe presenterer funna sine i klassen for felles diskusjon og refleksjon.

Relatert innhald

Menneske med diabetes bør følge kostråda frå helsestyresmaktene. Målet er å regulere blodsukkeret slik at det verken blir for høgt eller for lågt.

CC BY-SASkrive av Vigdis Haugan.
Sist fagleg oppdatert 14.06.2022

Læringsressursar

Forstyrringar i hormonsystemet