Målgrupperetting, brukertesting og målinger er alle gode verktøy for å designe innhold som treffer målgruppa. Målet er å utvikle nytt innhold og forbedre det som allerede er produsert, på en måte som er godt tilpasset publikum og brukeres behov og ønsker.

Analyse- og innsiktsarbeid hjelper innholdsprodusenter med å kommunisere mer effektivt og rette innholdet bedre mot målgrupper.
Sjekk hva du kan
Du kan argumentere for hvorfor det er lurt å brukerteste innhold gjennom en utviklingsprosess.
Du skaffer deg innsikt om brukernes behov og ønsker underveis i produksjon av medieuttrykk og medietjenester.
Du kan bruke analyseverktøy som varmekart, brukertall og toppoppgavemåling for å undersøke bruk av innhold på nett, og du vet hvordan du bruker informasjonen til å forbedre innholdet.
Du kan planlegge, gjennomføre og bruke funn fra brukertester og fokusgruppeundersøkelser til å skape og forbedre medieuttrykk.
Du kan bruke innsikts- og analysearbeid for å skaffe nødvendig kunnskap om brukernes behov og handlinger for å lage målgrupperettet innhold.
Du vet hvordan du kan analysere respons på videoer og gjøre tiltak for å sikre at flere ser mer av en video.