Hopp til innhold

Serier

Podkast om kommunikasjonskanaler

Hva er en kommunikasjonskanal, og hvilke kanaler skal vi velge for å nå ut til aktuelle målgrupper? Her kan du lytte til en podkast med Benedicte Brinchmann Eie, ekspert på kommunikasjonskanaler, i samtale med programleder Berit Boman.

LK20
Ulike måter vi kan kommunisere på digitalt, for eksempel via nettbrett, pc og mobiltelefon. Illustrasjon.

God lytting!

Mann med briller holder et ark med teksten "Serviceyrkene". Fargerike smilefjes omringer hodet til mannen.

Serviceyrkene

Kommunikasjonskanaler

Hvordan når man akkurat de menneskene man vil, med reklamen sin eller budskapet sitt? Hvilken kommunikasjonskanal bruker man? For det er stor forskjell på om man vil nå ungdommer på 15 eller 17 år for å få dem til å drikke mer Solo eller en mann på 50 år som skal bytte bil. Hvordan går de i reklame-, PR- og kommunikasjonsbransjen fram for å treffe de rette kjøperne – de som vil ha, eller som trenger akkurat dette produktet? Og hvordan går de fram hvis de skal nå unge mennesker med et budskap om å kaste mindre?

Programleder er Berit Boman, og hun har med seg Benedicte Brinchmann Eie, som er ekspert på dette. Benedicte jobber i et selskap som heter Footprint, og de ser på hva bedrifter kan gjøre for å kutte klimautslipp, og hvordan de kan få flere kunder til å velge grønnere. Footprint er gode på å finne ut hvilke kommunikasjonskanaler hver enkelt bedrift skal bruke for å nå ut med budskapet sitt.

0:00
-0:00
Sist oppdatert 01.11.2021
Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng

Læringsressurser

Kommunikasjon i ulike kanaler